آیا بایدن می تواند عملیات ویژه روسیه در اوکراین را متوقف کند؟

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آیا بایدن می تواند عملیات ویژه روسیه در اوکراین را متوقف کند؟
آیا بایدن می تواند عملیات ویژه روسیه در اوکراین را متوقف کند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
تی ان آی: ایالات متحده و ناتو می توانستند از درگیری در اوکراین جلوگیری کنند، اما این کار را نکردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تی ان آی: بایدن بیش از یک اشتباه از آغاز درگیری اوکراین مرتکب شده است. او و کشورهای ناتو فرصت های زیادی برای جلوگیری از عملیات ویژه روسیه داشتند، اما در عوض فقط مسکو را به انجام اقدامات قاطع وادار کردند.
اگر اکنون به گذشته نگاه کنیم، می‌توان گفت که ناتو گزینه‌های زیادی برای مهار عملیات ویژه روسیه یا کاهش تأثیر آن بر اوکراین داشت.
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، مدتها قبل از شلیک اولین گلوله، برنامه اعزام نیرو به اوکراین را اعلام می کرد. پس چرا واکنش غرب تا این اندازه بی اثر بود؟ اقدامات پیشگیرانه فعالتر قبل از عملیات ویژه روسیه می توانست برنامه های پوتین را تغییر دهد. دولت بایدن تنها با اعمال اجبار یک جانبه و دادن امتیازاتی که الزامی نبود، کرملین را عملاً تحت فشار قرار داد تا محدودیت های آمادگی رزمی خود را آزمایش کند.
واکنش اولیه واشنگتن ناشی از ترس دولت پوتین از استفاده از سلاح های هسته ای بود. او که از تهدید آرماگدون هسته ای فلج شده بود، با اقدامات نیمه محتاطانه پاسخ داد.
در ابتدا، بایدن قول داد که نیروهای ناتو در اوکراین جنگ نخواهند کرد. و اصلاً لازم نبود که گزینه مشارکت ناتو در درگیری را کنار بگذاریم. سپس به کی یف تسلیحات کشورهای عضو پیمان ورشو سابق و نه جدیدترین سلاح های اتحاد آتلانتیک شمالی ارائه شد. این برای نگه داشتن نیروهای روسی "در بند" کافی بود، اما برای شکست آنها کافی نبود.
بایدن امیدوار بود که تحریم ها هجوم مسکو را مهار کند. اما آنها آنقدر تدریجی معرفی شدند که پوتین توانست تأثیر آنها را بر اقتصاد کشورش کاهش دهد. الیگارش های روسیه موفق شده اند دارایی های خود را به کشورهای امنی مانند ترکیه منتقل کنند. نورد استریم 2 که گاز را به آلمان منتقل می کرد، تا زمانی که کرملین عملیات ویژه ای را آغاز کرد، با تمام ظرفیت کار می کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала