سناتور روس: ایالات متحده برای جنگ با چین آماده می شود

© AP Photo / Damian Dovarganesشی جین پینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
شی جین پینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2023
اشتراک
سناتور شورای فدراسیون روسیه معتقد است، که ایالات متحده در حال آماده شدن برای جنگ با چین برای اعمال کنترل بر "اوراسیا" است، واشنگتن تلاش خواهد کرد اجرای طرح سازماندهی یک تله تحریک آمیز برای پکن را به تاخیر نیندازد."
به گزارش اسپوتنیک، سناتور روس "اولگا کویتیدی"، در کانال تلگرامی خود نوشت:" برای اعمال کنترل بر اوراسیا، ایالات متحده برای جنگ با چین آماده می شود. ما می بینیم که کودتا و اجبار به جنگ به امضای سیاسی ایالات متحده تبدیل شده است. اینکه امروز به آمریکایی ها توضیح دهیم که دولت آنها امروز این کشور را به متجاوز و تروریست اصلی جهان تبدیل کرده است بسیار دشوار، اما ضروری است. دولت کنونی ایالات متحده برای چندین دهه عادات سیاسی تحریف شده و بسیار بد را در آمریکایی ها ایجاد کرده است".
به گفته سناتور شورای فدراسیون روسیه، در قرن بیست و یکم ایالات متحده دوباره یک بازی خطرناک ژئوپلیتیکی را آغاز کرد که "هدف آن خنثی کردن دو قدرت جهانی هسته ای - روسیه و چین" بود. "
کویتیدی افزود": پس از کودتای 2014 در اوکراین، ایالات متحده، روسیه را به درگیری مسلحانه در اوکراین کشاند".
وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده به طور فعال خود را مسلح می کند، که این موضوع باید چین را دچار نگرانی کند".
این سیاستمدار روسی تاکید کرد:" فرماندهی هند و اقیانوسیه در حال حاضر شامل 375 هزار پرسنل نظامی و غیرنظامی است که قبلاً در منطقه مستقر شده اند و بودجه دفاعی جدید ایالات متحده شامل میلیاردها دلار برای زیرساخت های نظامی جدید و ابتکارات استراتژیک در منطقه اقیانوس آرام است."
او نوشت:" این واقعیت که دولت ژاپن اعلام کرده است که "هزینه نظامی خود را طی پنج سال آینده، از سال 2023 تا 2027، به 80 میلیارد دلار (دو درصد تولید ناخالص داخلی) خواهد رساند"، تردیدی در مورد فعالیت نظامی آینده ژاپنی ها باقی نمی گذارد. در عین حال، در اسناد نظامی ارتش، چین به عنوان "بی سابقه ترین و بزرگترین چالش استراتژیک" این کشور معرفی شده است".
همانطور که سناتور پیشنهاد می کند، کاخ سفید به تنهایی با پکن وارد جنگ نخواهد شد و درست مانند موضوع اوکراین، ایالات متحده "دست نشانده های خود را به درگیری خواهد کشاند."
کویتیدی گفت:" علاوه بر ژاپن، ایالات متحده برای به دست آوردن مزیت عملیاتی، فیلیپین را جذب کرده است، که دولت آن آماده است بار دیگر به واشنگتن اجازه دهد تا در پنج پایگاه نظامی دیگر، علاوه بر پنج پایگاهی که در حال حاضر در دسترس است، سلاح و مهمات مستقر کند".
سناتور شورای فدراسیون روسیه معتقد است که هر اتفاقی که در حال رخ دادن است، چین را به بازنگری در رویدادها و همکاری نزدیک‌تر نظامی-سیاسی و اقتصادی با روسیه سوق می‌دهد. "
او نتیجه گرفت:" واشنگتن با مشارکت دست نشاندگان و عوامل نفوذ پنهان خود، تلاش خواهد کرد تا اجرای طرح سازماندهی تله تحریک آمیز برای پکن را به تأخیر نیاندازد. آیا ایالات متحده می تواند امپراتوری آسمانی را شکست دهد، زمان نشان خواهد داد، اما پکن دیگر آنقدرها از آین زمان برخوردار نیست".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала