جامعه جهانی خواهان گفتگو بین روسیه و اوکراین نیست

© AP Photo / Emrah Gurelابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
سخنگوی اردوغان بیان کرد که جامعه جهانی هنوز خواهان گفتگوی صلح بین روسیه و اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه، روز شنبه در جمع خبرنگاران خارجی بیان کرد که وی تمایلی در جامعه جهانی برای ایجاد شرایط برای مذاکرات جدی روسیه و اوکراین نمی بیند.
وی در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس، اظهار کرد: “این بسیار ناراحت کننده است که جامعه جهانی تمایل کافی برای ایجاد شرایطی به منظور مذاکرات جدی بین فدراسیون روسیه و اوکراین را ندارد. این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که روسیه ببیند تا کشورهای کلیدی غرب ، به ویژه آمریکا گامهای جدی در در زمینه این موضوع مهم ژئوپلیتیک برخواهند داشت. یک معماری امنیتی جدید که از غرب، اروپا، روسیه، اوکراین محافظت خواهد کرد. آنها به [روسیه] تضمین های روشنی می دهند که اوکراین به ناتو نخواهد پیوست و اوکراین تضمین عدم تجاوز را دریافت خواهد کرد.”
در عین حال، کالین خاطرنشان کرد که در حال حاضر "حال و هوای تداوم درگیری در جهان حاکم است" و "بحث توافقنامه صلح در مورد اوکراین غیرممکن است."
وی افزود: "همانطور که گفتم، جو عمومی به گونه ای است که همه دعوت به جنگ می کنند. در چنین شرایطی، حتی صحبت در مورد در نظر گرفتن 10 درصد از طرح صلح اوکراین، 20 درصد از طرح روسیه دشوار است. هیچ صلحی روی نخواهد داد. من به این موضوع کمی بدبین هستم. اما شاید یکی دو ماه دیگر حال و هوا عوض شود و ما شانس بیشتری داشته باشیم."
از دیدگاه کالین، طرح صلح ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین "شامل مفاد بسیاری است که با رویکرد صحیح [بحث و اجرا]، ممکن است برای روسیه نیز مناسب باشد."
پیشتر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفته بود که ارزیابی ترکیه در خصوص "طرح صلح" پیشنهادی زلنسکی، برای مسکو غیرقابل قبول است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала