امیرعبداللهیان: تهران دوست روزهای سخت بیروت باقی خواهد ماند

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه اقتصادی، تجاری و انرژی با لبنان همکاری کند، گفت: تهران دوست روزهای سخت بیروت باقی خواهد ماند.
به گزارش اسپوتنیک، نشست امیرعبداللهیان با جمعی از نخبگان و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، دانشگاهی و اجتماعی لبنان جمعه شب در لبنان برگزار شد.
در ابتدای این نشست، تعدادی از حاضران لبنانی شرکت کننده به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص روابط ایران و لبنان پرداختند.
پس از آن امیرعبداللهیان نیز در سخنانی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل داخلی لبنان، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی را بیان کرد.
وزیر امور خارجه ایران در اظهارات خود گفت؛ ایران دوست روزهای سخت لبنان باقی خواهد ماند.
Демонстранты на улицах Триполи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
امیر عبداللهیان: ایران از ثبات لبنان حمایت می‌کند
وی درخصوص ملاقات‌های خود در سفر جاری به لبنان افزود: مذاکرات خوبی با وزیر امور خارجه، نخست وزیر، رئیس مجلس و دبیرکل حزب الله لبنان داشتم. همچنین در دیدار با آقای زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درخصوص آخرین تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی تبادل نظر کردیم.
امیرعبداللهیان گفت: سفر به لبنان فرصت بسیار خوبی برای تبادل نظر درخصوص افق‌های مناسبات دو کشور بود. ما باور داریم که طرف‌های سیاسی لبنان شایستگی کافی برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان بدون مداخله خارجی را دارند.
وی افزود: می‌دانیم که لبنان از مشکلات اقتصادی و کمبود سوخت و انرژی رنج می‌برد. ما آمادگی داریم در زمینه اقتصادی، تجاری و انرژی با لبنان همکاری کنیم.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ما همچنین در خصوص روند گفت وگوهای موجود در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم. رویکرد دکتر رئیسی مبتنی بر دکترین سیاست خارجی متوازن است و اولویت ما در این سیاست، تمرکز بر همسایگان و منطقه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала