آمریکا به دنبال انگلیس خواستار جلوگیری از اعدام علیرضا اکبری شد

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
"ودانت پاتل" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که اتهامات وارده به علیرضا اکبری که به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شده دارای انگیزه‌های سیاسی است و اعدام وی غیرقابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن هم مانند انگلیس خواستار عدم اجرای این اعدام است.
پاتل مدعی شد: ما از گزارشات درباره شکنجه اکبری هنگام زندان به منظور وادار کردن وی به اعترافات دروغین ناخرسند هستیم.
این مقام آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده از ابزارهای مختلف برای بازخواست ایران برخوردار است و تحریم‌ها و اقدامات گذشته گواه این موضوع است.
صدور حکم اعدام به جرم جاسوسی در جمهوری اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شد
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: واشنگتن اقدامات ایران در بازداشت‌های خودسرانه و ظالمانه و اعترافات اجباری و اعدام‌های سیاسی را محکوم می‌کند.
لازم به ذکر است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به تازگی با صدور بیانیه‌ای از بازداشت علیرضا اکبری خبر داده و اعلام کرد وی یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس در ایران بوده است.
علیرضا اکبری در دولت محمد خاتمی رئیس جمهور اصلاح طلب اسبق، معاون علی شمخانی، وزیر دفاع وقت ایران و همچنین مدتی مشاور او در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی بوده‌ و در ابتدای دهه ۱۳۹۰ از ایران مهاجرت کرده و تابعیت بریتانیایی دارد. او در سال ۱۳۹۸ به اتهام جاسوسی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала