مصرف روزانه گاز در ایران 150 میلیون مترمکعب بیش از سال گذشته

© Sputnik / Somayeh Pasandideخطر قطعی گاز در ایران در صورت مصرف بیش از حّد
خطر قطعی گاز در ایران در صورت مصرف بیش از حّد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بیان کرد که تاکنون توانسته‌ایم با تدابیر انجام شده، شبکه گاز را در حالت پایداری قرار دهیم اما قطعا برای تداوم این روند به همکاری مردم نیازمندیم، زیرا که نگرانی‌هایی در آینده وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، مجید چگنی‌، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در ایران عنوان کرد: روز گذشته مصرف گاز بخش خانگی به 700 میلیون متر مکعب در روز رسید و رکورد سال گذشته با 692 میلیون متر مکعب در روز شکسته شد.
وی گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هم‌اکنون مصرف روزانه گاز خانگی 150 میلیون متر مکعب معادل 6 فاز میدان گازی پارس جنوبی افزایش یافته است.
چگنی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها هفته آینده هوای کشور سردتر خواهد شد و ضروری است مردم با مصرف بهینه گاز به خدمتکاران‌شان در مجموعه شرکت گاز کمک کنند تا بتوانیم این دو هفته را به سلامت گذر کنیم.
یخبندان در 26 استان/ کماکان شبکه گاز پایدار است اما مردم همکاری کنند
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: هم‌اکنون دمای 26 استان کشور زیر صفر درجه است و در تعداد زیادی از استان‌ها دمای منفی 10 درجه داریم؛ تاکنون توانسته‌ایم با تدابیر انجام شده، شبکه گاز را در حالت پایداری قرار دهیم اما قطعا برای تداوم این روند به همکاری مردم نیازمندیم، زیرا که نگرانی‌هایی در آینده وجود دارد.
دمای خانه را بین 18 تا 21 درجه تنظیم کنید
چگنی گفت: ‌از مردم عزیز ایران خواهشمندم که دمای خانه‌هایشان را بین 18 تا 21 درجه تنظیم کنند و همچنین با پوشیدن لباس گرم از مصرف غیربهینه گاز جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: هر یک درجه کاهش دمای خانه، معادل ظرفیت‌سازی گاز معادل تولید یک فاز پارس جنوبی است و اگر به جای تنظیم دمای خانه روی 25 درجه، این دما روی 21 درجه تنظیم شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала