گزارش و تحلیل

جنگنده های روسی Su-30MKI ژاپنی ها را به وجد آوردند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر سقوط جنگنده سوخو30 اس ام روسیه در سوریه
سقوط جنگنده سوخو30 اس ام روسیه در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
اشتراک
رزمایش مشترک ژاپن و هند و اولین حضور جنگنده روسی سری SU Flanker در ژاپن.
اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز ژاپن: 10 ژانویه 2023، جت های جنگنده Su-30MKI نیروی هوایی هند به پایگاه دفاع هوایی هیاکوری در استان ایباراکی ژاپن وارد شدند. هدف آنها شرکت در رزمایش مشترک نیروی هوایی ژاپن و نیروی هوایی هند به نام "ViaGuardian23" است که از 16 ژانویه در این پایگاه برگزار می شود. نیروی هوایی هند چهار جنگنده Su-30MKIو 150 نفر پرسنل را به این رویداد اعزام کرد. گروه پشتیبانی همچنین شامل دو هواپیمای ترابری نظامی S-17 Globemaster III و یک تانکر ایل-78 است. بر اساس گزارش رسمی در توییتر، نیروی هوایی هند، کل گروه هوانوردی در 8 ژانویه هند را ترک کردند و از طریق تایلند و فیلیپین به پایگاه هوایی هیاکوری پرواز نمودند. ابتدا هواپیماهای ترابری C-17 وارد پایگاه هوایی شدند و سپس، نیروی اصلی رزمایش - چهار جنگنده Su-30MKI رسید.
از طرف نیروهای دفاع ژاپن، چهار جنگنده F-2، چهار جنگنده F-15 و همچنین گروه کنترل و تشخیص هدف هایی منطقه چوبو که مسئولیت نظارت بر حریم هوایی اطراف ژاپن را بر عهده دارد، در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
Su-30MKI یک جنگنده چند منظوره است که برای نبرد با اهداف زمینی و هوایی عالی است.
Su-30MKI بر اساس جنگنده معروف روسی Su-27Flanker به طور انحصاری برای نیروی هوایی هند ساخته شده است. در ضمن، "I" در پایان نام این هواپیما - حرف اول نام کشور هند است.
این جنگنده روسی حاضر به مرگ نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2022
گزارش و تحلیل
این جنگنده روسی حاضر به مرگ نیست
این جنگنده یک هواپیمای دو سرنشینه است که اصطلاحاً به آن تاندم می گویند، چند منظوره است، یعنی قادر به انجام ماموریت های جنگی تهاجمی و ضد هوایی است. تعداد جنگنده های این سری موجود در هند 272 فروند شامل جنگنده های وارداتی از روسیه و تولید خودش تحت لیسانس می باشد. اکنون Su-30MKI در واقع هواپیمای جنگی اصلی نیروی هوایی هند است.
اساس این مدل Su-27Flankerشد. از دوران جنگ سرد در دهه 1980، این جنگنده اصلی ترین جنگنده نیروی هوایی روسیه بوده است. همانا Su-27 است که می تواند در صورت نبرد واقعی با نیروی هوایی ژاپن به نیروی اصلی جنگی ارتش روسیه تبدیل شود.
این دفعه جنگنده سری Flanker برای اولین بار با اهداف صلح آمیز وارد ژاپن شده است. و برای اولین بار از زمان جنگ سرد، این هواپیما به عنوان بخشی از نیروی هوایی هند پرواز کرد. این واقعیت نشان دهنده نقش فزاینده دهلی به عنوان شریک ما در تضمین امنیت منطقه ای در حوزه هند و اقیانوسیه است.
این امر در عین حال نشان دهنده تغییرات قابل توجهی است که در شرایط بین المللی رخ داده است. اکنون ما همراه با شریک مان - هند با استفاده از هواپیماهای روسی تمرین می کنیم.
نویسنده: تسوکاسا فوروکاوا (Tsukasa Furukawa)
کامنت خوانندگان
kua
30 سال پیش، در یکی از نمایشگاه های نظامی، Su-27 هنگامی که یک خلبان ممتاز روسی مانور معروف غیرقابل تصور - "کبرای پوگاچف" را بر روی آن اجرا کرد، همه را به وجد آورد. و اینک پس از 30 سال جنگنده سوخو در ترکیب نیروی هوایی هند به سرزمین ما در هیاکوری آمد. این چیه؟ آغاز تنش زدایی یا نشانه نزدیک شدن یک طوفان خطرناک؟
hor
مهم نیست که ما در مورد روسیه چه احساسی داریم، هر دو Su-27 و Su-30 به خودی خود زیبا هستند! یک هواپیمای خوب - زیبا به نظر می رسد!
A
اگرچه من روسیه را دوست ندارم، اما هواپیما زیبا است! جای تاسف است که نتوانستم در مراسم ورود آن به ژاپن حضور داشته باشم.
kam
هرگز فکر نمی کردم که در طول زندگی ام شاهد فرود جنگنده های روسی در فرودگاه های نظامی ژاپن باشم.
est
چقدر دوست دارم این فلانکر افسانه ای روسی را زنده ببینم!
naka
من دوست دارم مانورهای مشهور کبرای پوگاچف، کولبیت و قلاب اجرا شده توسط این جنگنده را تماشا کنم.
lal
هند؟ شما باید مراقب این کشور باشید. نمی دونم تو ذهنش چیه!
ohs
هند با ژاپن متحد است. نخست وزیر مودی، از طریق دیپلماسی شکل گرفته از دوستی نخست وزیر سابق آبه با رهبر هند، موافقت کرد که دو کشور اجازه نخواهند داد چین نظم برقرار شده را با نیروی نظامی یکجانبه به چالش بکشد. با این حال پاشنه آشیل هند، وابستگی آن به روسیه در رشته فناوری هوایی و دریایی ست. پرزیدنت ترامپ در سفر خود به هند مجوز صادرات و مجوز تولید F-16 در این کشور را امضا کرد. اما ما در باره پیشرفت چیزی نشنیده ایم. برای غرب سود بیشتری خواهد داشت که هند را از "جذابیت" تسلیحات روسی رها کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала