کاظم جلالی از آمادگی ایران برای ساده سازی صدور روادید برای شهروندان روسیه خبر داد

© Photo / IRNAکاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
کاظم جلالی،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو از آمادگی کشور خود برای ساده سازی صدور روادید انفرادی برای گردشگران به صورت متقابل با روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سپتامبر گذشته، لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران، گفت که تهران و مسکو ویزای گروهی برای گردشگران خود را در ژانویه 2023 لغو خواهند کرد. وزرای امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه در سال 2017 توافقنامه ای بین دولت های دو کشور مبنی بر لغو روادید گروهی برای شهروندان خود امضا کردند. در سال 2018 قرار بود این توافقنامه اجرایی شود، اما در ژوئن 2021 پیش نویس این توافقنامه مجدداً بین ادارات مربوطه امضا شد، اما اجرایی نشد.
پوتین در تماس تلفنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه
جلالی در ادامه گفت: ساده سازی صدور روادید برای سفرهای توریستی گروهی یکی از موضوعاتی است که در دستور کار سفارت است و در کنار آن آمادگی داریم تا ویزای انفرادی گردشگران را به صورت متقابل ساده کنیم.
سفیر ایران خاطرنشان کرد: در سال 2022 تعداد سفرهای گردشگران روسی به ایران نسبت به سال 2021 چهار برابر شده است.
ضمناً به گفته وی، خطری برای گردشگران در ایران وجود ندارد. وی افزود: اعتراضات در ایران بیشتر تبلیغاتی است که کشورهای غربی علیه کشور ما انجام می دهند، تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر به خطر افتادن امنیت گردشگران منتشر نشده و آنها با آرامش کامل از مناطق گردشگری ایران بازدید می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала