وزیر خارجه ایران : همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم ضروری است

© وزارت خارجه افغانستانتوافق ایران و افغانستان درباره تسریع عملیات نوسازی گذرگاه مرزی دو کشور
توافق ایران و افغانستان درباره تسریع عملیات نوسازی گذرگاه مرزی دو کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
عبداللهیان: برای مبارزه با تروریسم باید یک سیاست واحد داشته باشیم و برای این امر لازم است با همه نیروها در مبارزه با تروریست ها همکاری کنیم.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از بیانیه ای که در کانال رسمی تلگرامی وزارت امور خارجه ایران منتشر شده است، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه دولت موقت افغانستان که توسط جنبش رادیکال طالبان تشکیل شده است، تماس تلفنی گرفت.
در این بیانیه آمده است: "حمله تروریستی دیروز در ورودی وزارت امور خارجه افغانستان بسیار تاسف آور است، ما آن را به شدت محکوم می کنیم. ما همچنین به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم و برای مجروحان شفای عاجل می خواهیم."
به گفته عبداللهیان، این حمله تروریستی در کابل و حمله تروریستی در شهر شیراز ایران که در 5 اکتبر 2022 رخ داد، "ریشه های مشترکی دارند." وی گفت: برای مبارزه با این امر باید یک سیاست واحد داشته باشیم و برای این امر لازم است با همه نیروها در مبارزه با تروریست ها همکاری کنیم.
احمد الله متکی، معاون دفتر نخست وزیری در دولت موقت طالبان، روز چهارشنبه در توییتی نوشت که یک بمب گذار انتحاری تلاش کرد تا به داخل وزارت خارجه نفوذ کند. مهاجم توسط نگهبانان درب ساختمان کشف شد و پس از آن انفجاری به راه انداخت. روزنامه هشت صبح به نقل از منابع از 21 کشته و 25 زخمی در این انفجار خبر داد. به گزارش اعماج نیوز، دولت اسلامی در خراسان، شاخه ای از سازمان تروریستی دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 14 فوریه 2003، جنبش طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت آن در روسیه ممنوع است.
با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 29 دسامبر 2014، گروه دولت اسلامی (تا سال 2014 - دولت اسلامی عراق و شام، داعش) به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت آن در روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала