- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

رسانه: سربازان روسیه توپخانه ارتش اوکراین را با استفاده از تلفن های هوشمند شناسایی می کنند

© AP Photo / Russell Boyce/MOD Poolسربازان روسیه
سربازان روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
مجله روسی "آرسنال آتچستوا" (Arsenal of the Fatherlan) می نویسد نظامیان ارتش فدراسیون روسیه در منطقه عملیات نظامی ویژه روش تعیین مواضع توپخانه اوکراین با تشخیص صدای شلیک های آن با استفاده از چند تلفن هوشمند را ابداع کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه از سیستم های مختلف شناسایی صوتی و صوتی و حرارتی استفاده می کنند که مواضع واحدهای توپخانه دشمن را با دقت بالا تعیین می کند و مختصاتی را برای انهدام آنها ارائه می دهد. با این حال، در کنار آنها، نظامیان در جبهه نیز از ابزارهای غیر استاندارد شناسایی صدا استفاده می کنند.
Дым над Соледаром в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
شهر سولدار آزاد شد
در مقاله منتشره آمده است "از جمله افسران شرکت کننده در عملیات جنگی نرم افزاری را برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید توسعه داده اند که امکان می دهد مختصات منابع صدا (توپخانه دشمن) را از یک شلیک تعیین کنید. چهار مامور صدا سنج با تلفن های هوشمند (تبلت) در فاصله 3 تا 6 کیلومتری از خط رویارویی با دشمن قرار گرفته و با کمک چنین نرم افزاری، زمان تشخیص صدای شلیک هم در حالت خودکار و هم در حالت دستی تعیین می شود.
مجله نظامی روسی تصریح می کند، همگام سازی زمانی در این مجموعه بر اساس داده های سیستم ماهواره ای مکان یابی و یا با همگام سازی داخلی بین گوشی ها انجام می شود. داده های دریافتی با برنامه "زووک سنتر"("ZvukTsentr") که مختصات هدف را محاسبه می کند به تبلت مرکزی منتقل می شود.
این مقاله خاطرنشان می کند که این روش دقت لازم را در تعیین مختصات اهداف دشمن ارائه نمی دهد و از ان عمدتاً برای انتقال اطلاعات مقدماتی به خدمه هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود که شناسایی تکمیلی مواضع دشمن را انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала