سفر به روسیه برای استاد دانشگاه از انگلیس "سورپرایز" بود

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Кремль с Парящего моста в парке "Зарядье" в Москве
Вид на Кремль с Парящего моста в парке Зарядье в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
الکساندر تیتوف، استاد دانشگاه کوئینز بلفاست انگلستان در مقاله خود برای پورتال The Conversation می نویسد: سفر به روسیه تقریبا یک سال پس از شروع عملیات ویژه نظامی یک "غافلگیری" و "سورپرایز" برای وی بود.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله خاطرنشان می سازد وی قبل از آن یک سال پیش در روسیه بود و اکنون تصمیم گرفته بود که ببیند این کشور و زادگاهش سن پترزبورگ پس از شروع عملیات ویژه چگونه تغییر کرده است.
الکساندر تیتوف "اولین شگفتی این بود که زندگی عادی بود. علیرغم تمام گزارش های رسانه ها از فلاکت و تیرگی در نتیجه تحریم های غرب، همه چیز مانند گذشته کار می کند. بانکداری داخلی کار می کند، حقوق و مستمری ها به موقع پرداخت می شود، تجارت الکترونیکی همه جا وجود دارد. فروشگاه ها مملو از مواد غذایی و کالاهای مصرفی است."
به گفته تیتوف یکی از مشکلات افزایش قیمت قطعات یدکی خودروها بود، اما تحویل های جدید همچنان ادامه دارد. او گفت: "هیچ کمبودی حتی در رابطه کالاهای غربی مانند ویسکی وجود ندارد - قفسه های سوپرمارکت ها به اندازه ظرفیت آنها پر شده است".
علاوه بر این، روس ها هنوز هم می توانند به بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، مصر یا کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند.
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اصفهان و سنت پترزبورگ مصمم به توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری و حمل و نقل می باشند
او در پایان گفت: "یکی از بزرگ‌ترین درس‌های سفر من، شکاف بزرگ بین آنچه در غرب در مورد روسیه می‌بینید و آنچه در هنگام رفتن به آنجا می‌بینید، است.
از 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای نازی زدایی و غیر میلیتاریزه کردن اوکراین انجام داده است. رهبر روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." هدف نیروهای مسلح روسیه آزادسازی دونباس و تضمین امنیت خود روسیه است.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه ، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала