اصفهان و سنت پترزبورگ مصمم به توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری و حمل و نقل می باشند

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
استانداران اصفهان و سنت پترزبورگ بر توسعه همکاری ها در حوزه های مختلف تاکید کردند.
بخش رسانه ای دفتر استانداری سن پترزبورگ اعلام کرد که این شهر و استان اصفهان ایران مصمم به توسعه همکاری ها در حوزه های صنعتی، حمل و نقل، شهرسازی، گردشگری، آموزش و فرهنگی می باشند.
این امر در نتیجه دیدار آلکساندر بگلوف استاندر پایتخت شمالی روسیه و سید رضا مرتضوی استاندار استان اصفهان ایران، که در راس هیات تجاری عالیرتبه ای به این شهر سفر کرده، اعلام شد.
در این اطلاعیه آمده است: "در این دیدار توسعه و تقویت همکاری ها در حوزه های صنعتی، حمل و نقل، شهرسازی، گردشگری، آموزش و فرهنگی مورد بحث قرار گرفت".
از جمله طرفین چشم انداز همکاری ها در زمینه لجستیک و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت. به گفته بگلوف سنت پترزبورگ می تواند تبدیل به هاب لجستیکی در شمال غرب روسیه برای صادرات به سایر مناطق روسیه گردد. بویژه در خصوص ایجاد خط دریایی مستقیم بین بندر عباس و بندر برونک سنت پترزبورگ صحبت هایی مطرح شد.
در بین حوزه های دارای چشم انداز همکاری، صادرات تجهیزات خودروسازی، ساخت ماشین آلات صنعتی، کشتی سازی، تجهیزات برقی، نفت و گاز و نیز مشارکت متخصصان سنت پترزبورگ در طراحی و ساخت تاسیسات برقی و ایجاد پایگاه ها تعمیرات برای تجهیزات عرضه شده، قرار داشتند.
علاوه بر این طرفین در این دیدار بر پنانسیل موجود برای توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری تاکید کردند.
به گفته استاندار استان اصفهان روابط ایران و روسیه در حال ورود به سطح جدیدی می باشند. وی تاکید کرد: "ما انتظار نتایج مثبت این همکاری ها را داریم. شهروندان کشورهای ما از این همکاری موفق منتفع خواهند شد".
شایان ذکر است که طرفین در نتیجه این دیدار صورتجلسه ای را به امضا رساندند که در آن توافقات در خصوص حوزه های اصلی همکاری ها مشخص شدند. بر مبنای این صورتجلسه نقشه کارت همکاری های تنظیم خواهد شد.
در این دیدار همچنین تصمیم گرفته شد که تا امکان برگزاری روزهای اصفهان در سنت پترزبورگ و روزهای سنت پترزبورگ در اصفهان مورد بررسی قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала