در پارلمان روسیه، ترکیه را از ارسال تسلیحات به اوکراین برحذر داشتند

© Sputnik / Maria Devakhinaدر پارلمان روسیه، ترکیه را از ارسال تسلیحات به اوکراین برحذر داشتند
در پارلمان روسیه،  ترکیه را از ارسال تسلیحات به اوکراین برحذر داشتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
میخائیل شرمت، عضو دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از منطقه کریمه اعلام کرد ارسال تسلیحات ترکیه به اوکراین خیانت محسوب خواهد شد و از مقامات ترکیه خواست روس ها را احمق تصور نکنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، نشریه فارین پالیسی به نقل از مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا گزارش داده بود که ترکیه از ماه نوامبر تسلیحات خوشه ای به سبک آمریکایی به اوکراین تحویل می دهد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه در صحت این اطلاعات تردید کرد و خاطرنشان کرد که ترکیه که به عنوان عضو ناتو تعهدات خود را دارد و هواپیماهای بدون سرنشین "بایراکتار" یا "بیرقدار" را به اوکراین می‌رساند، با روسیه "روابط توام با مشارکت بسیار بسیار زیادی" دارد.
Фрагменты кассетных боеприпасов применяемых Вооруженными силами Украины при обстреле города Горловка Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
رسانه: ترکیه مهمات خوشه ای اوکراین را تامین می کند
میخائیل شرمت، نماینده دوما گفت:" من به طرف ترک توصیه نمی‌کنم روس‌ها را احمق تصور کند. عرضه سلاح به رژیم تروریستی اوکراین در صورت تایید رسمی، از یک سو خیانت محسوب می‌شود و از سوی دیگر خود ترکها در واقع شاخه ای را که روی آن نشسته اند می برند".
به گفته وی امروز زمان آن است که تصمیم بگیرید چه کسی دشمن شما و چه کسی دوست شماست. این نماینده دوما معتقد است، کسانی که تصمیم گرفتند در تاریکی بازی کنند و روی دو صندلی بنشینند، به حیله گری و دورویی پرداخته و این خطر را در مقابل خود دارند که کاملاً بدون متحد بمانند".
میخائیل شرمت افزود: "هرکسی که سلاح های کشتار جمعی را به اوکراین عرضه می کند در واقع تروریسم را تغذیه می کند. اگر موضع ترکیه برای این منظور طراحی شده ، ما باید نتیجه گیری کنیم. ابتدا فشار اقتصادی وارد کنیم و در نتیجه طرف ترکیه را مجبور کنیم که از اغماض نسبت به رژیم تروریستی دست بردارد. رهبر ترکیه باید به خاطر داشته باشد که روسیه یک متحد قابل اعتماد برای وی عرصه بین المللی است که حیله گر و دو رو نیست، هرگز خیانت نمی کند و از پشت جنجر نمی زند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала