گروسی ابراز امیدواری کرد که به زودی با پوتین دیدار کند

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی ابراز امیدواری کرد که به زودی با پوتین دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل ازشبکه خبری ایتالیایی “رای نیوز24”، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد که در هفته آینده عازم اوکراین می شود و پس از آن به روسیه سفر خواهد کرد.
گروسی در پاسخ به سوالی درباره دیدار قریب الوقوع با رهبر روسیه به شبکه خبری ایتالیایی “رای نیوز24” گفت: من انتظار دارم و امیدوارم بتوانم این کار را انجام دهم.

به گفته وی، در نشست پاییزی در سن پترزبورگ، آنها توافق کردند که گفت وگوها در مورد مشکل نیروگاه های هسته ای ادامه یابد. گروسی خاطرنشان کرد:” پوتین بیان کرد که این کار فنی است و او آماده انجام آن است.“ رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: "ما باید به راه‌ حل نزدیک‌تر بشویم. تکرار می‌کنم این غیرممکن نیست."

گروسی در همان مصاحبه با تلویزیون ایتالیا بیان کرد که هفته آینده به اوکراین می‌رود و پس از آن او در نظر دارد به روسیه سفر کند.
نیروگاه هسته ای زاپوروژیا در ساحل چپ رودخانه دنیپردر نزدیکی شهر انرگوگراد واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد با ظرفیت هر یک 1 گیگاوات است و از ماه مارس تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این اقدام به منظور جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو انجام شده است.
ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انرگوگراد ومنطقه نیروگاه هسته ای زاپوروژیا در مجاورت شهر ادامه می دهد. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که رژیم کی یف با ادامه گلوله باران هدفمند نیروگاه هسته ای زاپوروژیا به دنبال ایجاد یک خطر فاجعه هسته ای است. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپوروژیا را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала