Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

گراسیموف، فرمانده جدید نیروهای عملیات ویژه روسیه کیست؟

© Sputnik / Aleksey NikolskyiНачальник Генерального штаба Вооруженных Сил РФ генерал армии Валерий Герасимов
Начальник Генерального штаба Вооруженных Сил РФ генерал армии Валерий Герасимов - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
گراسیموف هماهنگی عملیات نظامی در سوریه را که در پاییز 2015 آغاز شد، بر عهده داشت.
به گزارش اسپوتنیک، والری گراسیموف در 8 سپتامبر 1955 در کازان به دنیا آمد. در سال 1977 از مدرسه فرماندهی عالی تانک کازان به نام هیئت رئیسه شورای عالی جمهوری سوسیالیستی شوروی خودمختار تاتار فارغ التحصیل شد.
او فرماندهی دسته، گروهان، گردان را در گروه نیروهای شمال و منطقه نظامی خاور دور بر عهده داشت. پس از فارغ التحصیلی در سال 1987 از آکادمی نظامی نیروهای تانک های زرهی به نام مارشال اتحاد جماهیر شوروی مالینوفسکی به عنوان رئیس ستاد و فرمانده یک هنگ تانک، رئیس ستاد یک بخش تفنگ موتوری در منطقه نظامی بالتیک خدمت کرد. از سال 1993 تا 1995 او فرماندهی یک لشکر تفنگ موتوری در گروه نیروهای شمال غربی را بر عهده داشت.
پس از فارغ التحصیلی از آکادمی نظامی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در سال 1997، به عنوان معاون اول فرمانده ارتش در منطقه نظامی مسکو، معاون فرمانده، رئیس ستاد و فرمانده ارتش 58 درمنطقه نظامی قفقاز شمالی خدمت کرد.
از سال 2003 تا 2005 - رئیس ستاد منطقه نظامی خاور دور بود. از سال 2005 ، رئیس اداره اصلی آموزش رزمی و خدمات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و از دسامبر 2006 ، رئیس ستاد منطقه نظامی قفقاز شمالی بود. در دسامبر 2007 به فرماندهی منطقه نظامی لنینگراد و در فوریه 2009 به عنوان فرمانده منطقه نظامی مسکو منصوب شد.
از دسامبر 2010، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و از 26 آوریل 2012، فرمانده ناحیه نظامی مرکزی بود. با حکم رئیس جمهور فدراسیون روسیه مورخ 9 نوامبر 2012، وی به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه ، معاون اول وزیر دفاع فدراسیون روسیه منصوب شد.
ساختمان وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
انتصاب فرمانده جدید عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین
والری گراسیموف، قهرمان فدراسیون روسیه است.
وی نشان های درجه سه و چهارم “گئورگی مقدس”، نشان “ شایستگی در برابر میهن” درجه یک، نشان “شایستگی بر در برابر وطن “درجه سه با شمشیر، نشان “شایستگی در برابر وطن” درجه چهار با شمشیر، نشان افتخار “شایستگی نظامی”، نشان افتخار، نشان " خدمت به میهن در نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی" درجه سه و تعدادی مدال دریافت کرده است.
گراسیموف هماهنگی عملیات نظامی در سوریه را که در پاییز 2015 آغاز شد، بر عهده داشت. برای شجاعت و اعمال قهرمانانه نشان داده شده در انجام وظیفه نظامی، در پایان بهار 2016، با حکم محرمانه رئیس جمهور فدراسیون روسیه، او بالاترین نشان دولتی - عنوان قهرمان فدراسیون روسیه را دریافت کرد. به گفته برخی از متخصصان خارجی، او خالق به اصطلاح "دکترین گراسیموف" در نظر گرفته می شود که اساس مفهوم روسیه از عملیات نظامی مدرن را تشکیل می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала