تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه در تهران + ویدئو

© Photo / IRNAتجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه در تهران
تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
تجمع اعتراضی مردم و دانشجویان ، در مقابل سفارت فرانسه در تهران برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک ، عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو تهران برگزار شد.
این تجمع در اعتراض به اقدام سازمان یافته دولت فرانسه در خصوص توهین به ساحت مرجعیت صورت گرفته است. تجمع‌کنندگان از دانشگاه‌های مختلف تهران و قم، زیر بارش برف در این اجتماع حاضر شده بودند.
معترضان با شعارهای "الله اکبر"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "مکرون خیانت می‌کند غرب حمایت می‌کند"، "ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم"، "خونی که رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "وای اگر خامنه ایی حکم جهادم دهد"، "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا"، "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده" انزجار خود را از توهین‌های سازماندهی شده در مجله شارلی ابدو فرانسه اظهار داشتند.
مردم و دانشجویان حاضر در تجمع، توهین به مقدسات را محکوم کرده و از مسئولین وزارت خارجه ایران درخواست کردند پیگیری‌های لازم را برای برخورد با عاملان این توهین انجام دهند و از مسئولین خواستند استوارنامه سفیر فرانسه در ایران باطل شود.
یادآور می شود نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" اخیراً با انتشار کاریکاتورهایی به "مرجعیت دینی و مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی ایران" اهانت کرد که با واکنش تند رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شده و به دنبال آن سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شده و انجمن ایران‌شناسی فرانسه در تهران تعطیل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала