- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

شهر سولدار آزاد شد

© AP Photo / Roman ChopДым над Соледаром в Донецкой области
Дым над Соледаром в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
پریگوژین از آزادی کامل شهر سولدار و نابودی 500 سرباز اوکراینی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیانگذار گروه واگنر، یوگنی پریگوژین، در کانال تلگرامی سرویس مطبوعاتی خود، از آزادی شهر سولدار خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: “یک بار دیگر می‌خواهم آزادسازی و پاکسازی کامل منطقه سولدار از یگان‌های ارتش اوکراین را تأیید کنم.”
به گفته وی، غیرنظامیان از شهر خارج شدند.
پریگوژین تصریح کرد که نظامیان روسیه، 500 سرباز اوکراینی را که نمی خواستند تسلیم شوند، نابود کردند.
نیروهای مسلح روسیه طی روز گذشته موفق شدند روستای پودگورودنویه در منطقه سولدار را نیز تحت کنترل خود درآورند. نیروهای مسلح اوکراین تا 80 سرباز، یک تانک، سه خودروی جنگی زرهی و دو خودرو را از دست دادند.

شهرسولدار برای کی یف اهمیت استراتژیکی دارد و در مرکز خط دفاعی آرتیمفسک - سورسک واقع شده است. در اینجا ارتش اوکراین استحکامات دفاعی قدرتمندی برپا کرد. آزادسازی سولدار این امکان را فراهم می کند که مسیر مستقیم عرضه تدارکات بین آرتموفسک و سورسک و همچنین پوشش آرتموفسک از سمت شمال قطع شود.

روسیه عملیات نظامی ویژه خود را در 24 فوریه پس از درخواست جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر تحریکات اوکراینی آغاز کرد. در واکنش به عملیات روسیه، کشورهای غربی کمپین تحریمی جامعی را علیه مسکو به راه انداخته و به اوکراین تسلیحات می‌فرستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала