سلاح روسی دردسر ساز برای آمریکا

© Sputnik / Ramil Sitdikovبرتری مسلم سیستم موشکی آوانگارد
برتری مسلم سیستم موشکی آوانگارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2023
اشتراک
پدافند هوایی آمریکا قادر به سرنگونی موشک های مافوق صوت آوانگارد روسی نخواهد بود
به گزارش اسپوتنیک، نسخه ژاپنی نشریه "شوکان گندای" می نویسد جدیدترین موشک های مافوق صوت آوانگارد روسی به دردسر واقعی برای ایالات متحده تبدیل شده است.
این نشریه به نقل از ماساکی تاکابه، کارشناس نظامی، می نویسد: "حتی اگر بتوان این موشک ها را شناسایی کرد، رهگیری به‌ موقع آنها غیرممکن خواهد بود. علاوه بر این، آنها طبق یک الگوی زیگزاگ از چپ به راست حرکت می‌کنند که همین امر مورد هدف قرار دادن آنها را بسیار دشوار می‌کند".
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، موشک های مافوق صوت آوانگارد سرعتی معادل 28 ماخ دارند که تقریباً معادل 7.5 کیلومتر بر ثانیه است. در همان زمان، این نوع موشک ها در طول یک مسیر غیرقابل پیش بینی مانور می دهند که انهدام آن ها با سلاح های ضد موشکی را تقریبا غیرممکن می کند.
آغاز ساخت سیستم موشکی آوانگارد در مارس 2018 توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در مجمع فدرال اعلام شد. این مجموعه متشکل از یک موشک بالستیک قاره پیما UR-100N UTTKh و یک واحد بالدار مافوق صوت است که قادر به پرواز در لایه های متراکم جو و با سرعت مافوق صوت است. تولید انبوه کلاهک های مافوق صوت آوانگارد در تیرماه همان سال آغاز شد.
اولین یگان مسلح به آوانگارد در دسامبر 2019 وظیفه رزمی خود را در بخش اورنبورگ بر عهده گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала