وزیر کشاورزی ایران خبر داد: تولید برنج بدون سم در کشور

سید جواد ساداتی نژاد
سید جواد ساداتی نژاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
وزیر جهاد کشاورزی ایران با بیان اینکه امسال تولید برنج بدون استفاده سم انجام شده است، گفت: تولیدات بخش کشاورزی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، سید جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی ایران در افتتاحیه نخستین نمایشگاه جامع کشاورزی با بیان اینکه یکی از وظایف ما حمایت از نمایشگاه‌های بخش کشاورزی است، افزود: "امیدواریم مجوز نمایشگاه‌ها بر اساس قانون تمرکز به وزارت جهاد کشاورزی محول شود تا در این رویدادها در بعد بین‌المللی، ملی و استانی برگزار شوند".
وزیر جهاد کشاورزی ایران با بیان اینکه سال زراعی گذشته سال خوبی بود و تولید در ابعاد مختلف 17 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: "در بخش باغی، شیلات و دام روند تولید در کشور صعودی بوده است".
وی گفت: "در کشاورزی قراردادی از یک میلیون و 200 هزار هکتار سطح زیر کشت عبور کردیم و سال آینده وسعت بیشتری را در این بخش خواهیم داشت".
ساداتی نژاد بیان کرد: "در بخش صدور اسناد کشاورزی 700 درصد رشد داشتیم که اتفاق خوبی در این بخش بوده است. تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم کشاورزان دارای سند تک‌برگ شوند".
وزیر جهاد کشاورزی افزود: "مشکلات صادرات نیز در قرارگاه امنیت غذایی روزهای چهارشنبه هر هفته بررسی می‌شود، در بخش صادرات به پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه و چین موانع صادراتی را برطرف کردیم و با رشد خوبی روبه‌رو هستیم".
وی با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری 45 درصد از محل تبصره 18 در دولت سیزدهم رشد داشتیم، اظهار داشت: "این رقم از 4 هزار میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است".
ساداتی نژاد بیان کرد: "سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی 11.7 درصد است که باید این رقم در سرمایه‌گذاری این بخش به همین رقم برسد".
وزیر جهاد کشاورزی ایران ادامه داد: "بخش کشاورزی جذاب است و از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند".
وی با بیان اینکه در حوزه نهادها به دنبال افزایش کیفیت هستیم، افزود: "در دولت سیزدهم به دنبال تولید سالم، ارزان و ایرانی هستیم و این شعار هر ایرانی است".
ساداتی نژاد اظهار داشت: "در حوزه سلامت دغدغه کیفیت سموم و کود را داریم. امیدوارم شرکت‌های تولیدکننده داخلی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند".
به گفته وزیر جهاد کشاورزی ایران، به‌تازگی ظرفیتی در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص برند سلامت تهیه شده که امیدواریم شرکت‌های تولیدکننده از این برند استفاده کنند.
وی تصریح کرد: "در بخش برنج موقعیت خوبی شکل گرفته است به‌طوری که از سم شیمیایی استفاده نمی‌شود همچنین به دنبال ترویج این رویه در سایر محصولات کشاورزی هستیم."
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود گفت: "درخواست ما رفع موانع کشاورزی است که یک سال در مجلس تصویب شده و همچنین بند "ت" تبصره 8 درباره تهاتر بخش کشاورزی است که باید اجرایی شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала