مسکو: تحریم های غرب دلیل اصلی وخامت اوضاع انسانی در سوریه است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان گفت، تحریم های کشورهای غربی دلیل اصلی وخامت اوضاع انسانی در سوریه است.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای برای تمدید مکانیسم ارسال برون مرزی کمک های بشردوستانه به سوریه را تا 10 ژوئیه 2023 تصویب کرد. کشورهای غربی مرتباً با استدلال بر اینکه این مکانیسم جایگزینی ندارد بر تمدید آن پافشاری می کنند.
نبنزیا در نشست شورای امنیت گفت:" هیئت‌های غربی، از جمله امروز، تلاش‌های خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در سوریه را توصیف می‌کنند، اما با جدیت از موضوع بسیار ناراحت‌کننده دیگری اجتناب می‌کنند - تحریم‌های یکجانبه جنایتکارانه آنها که به مردم عادی سوریه ضربه زد".
به عقیده نبنزیا، "این تحریم ها هستند که عامل اصلی تخریب اوضاع انسانی در سوریه هستند".
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اشاره کرد:" در واقع کشورهای غربی اوضاع در سوریه را وخیم تر می کنند. آنها سعی می کنند روند عادی سازی اوضاع در کشور را تا حد امکان مهار کرده و اقدامات دولت قانونی آن را بی اعتبار کنند".
رژیم تحویل تجهیزات بشردوستانه و پزشکی به سوریه از کشورهای همسایه (عمدتاً از طریق مرز با ترکیه) از طریق گذرگاه‌های مرزی از سال 2014 آغاز شده است. این مکانیسم سالانه تمدید می شود. در چارچوب این مکانیسم، آژانس های بشردوستانه سازمان ملل و شرکای آنها در ابتدا حق استفاده از مسیرهای عبوری از خطوط رویارویی و چهار ایست بازرسی مرزی را داشتند: باب السلام و باب الحوا (هر دو در مرز سوریه و ترکیه)، یاروبیه (در مرز با عراق) و الرمطع (در مرز با اردن). با شروع کنترل ارتش سوریه بر مناطق بیشتر در این کشور، دمشق و مسکو به حمایت از محدود کردن تدریجی گذرگاه‌های مرزی پرداختند.
10 ژانویه 2023، عملیات اجرایی تنها گذرگاه مرزی باب الحوا در مرز سوریه به پایان می رسد. امروز اعتبار آن تا 10 جولای 2023 تمدید شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала