قالیباف: هیچگونه تغییرات ژئوپولیتیکی در مرزها را نمی‌پذیریم

قالیباف
قالیباف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن مخالفت با دخالتهای کشورهای فرامنطقه‌ای تاکید کرد، ایران هیچگونه تغییرات ژئوپلیتیکی را در مرزهای خود را نمی پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در دیدار "صاحبه غفاراوا" رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست مجمع مجالس آسیایی با اشاره به اهمیت روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی گفت:" جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه شرایط ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و در کنار روابط دوجانبه فرصت مناسبات پارلمانی می‌تواند نقش جدی در روابط ایفا کند".
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: "امروز دو کشور به دنبال توسعه مراودات و عمق‌بخشی به مناسبت هستند و اطمینان دارم عمیقاً مسئولان دو کشور می‌خواهند روابط توسعه یابد".
قالیباف تأکید کرد: "می‌توانیم در صحنه منطقه‌ای و جهانی روابط خوبی با هم داشته باشیم و هر قدر کشورهای منطقه با هم نزدیک باشند به نفع منطقه است و نباید اجازه داد کشورهای فرا منطقه‌ای در این زمینه دخالت کنند".
رئیس مجلس ایران تأکید کرد: "ما هیچگونه تغییرات ژئوپلیتیکی را در مرز نمی‌پذیریم".
وی افزود: "درباره توسعه مراودات با جمهوری آذربایجان نیز موضع روشنی داریم و آماده توسعه تبادلات تجاری و ترانزیتی با کشور آذربایجان هستیم".
در ادامه "صاحبه غفاراوا" ضمن ابراز خرسندی از دیدار با قالیباف طی سخنانی خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شد و تصریح کرد: "من بارها به کشور شما سفر کرده‌ام و از شما برای حضور در جمهوری آذربایجان دعوت می‌کنم".
وی افزود: "زمینه‌های همکاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد اما مسائل مختلفی بر روابط ایران و آذربایجان تأثیرگذار است که روابط پارلمانی می‌تواند موجب تحکیم روابط دو کشور شود".
غفاراوا تاکید کرد: "ما حامی صلح و امنیت و خواهان صلح و ثبات در منطقه هستیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала