جیک سالیوان برای گفتگو درباره "برجام" به اسرائیل سفر خواهد کرد

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود
آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا قصد دارد به زودی به اسرائیل سفر کند تا با دولت جدید این کشور یهودی از جمله چشم انداز بازگرداندن توافق هسته ای با ایران گفتگو کند.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان این موضوع را روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در مکزیک و در هنگام سفر جو بایدن به این کشور برای دیدار با رهبران مکزیک و کانادا، تایید کرد.
مشاور رئیس دولت آمریکا در خصوص وضعیت برجام با ایران و اظهارات بنیامین نتانیاهو که گفته بود دولتش هر اقدامی برای جلوگیری از بازگشت به برجام را انجام می دهد، گفت: "من به اسرائیل خواهم رفت و این موضوع مهمی برای گفت وگو خواهد بود."
سند برجام در سال 2015 به منظور مقابله بر بحران پیرامون توسعه هسته ای ایران توسط پنج کشور دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در سال 2018 تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا، بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته ای تهران اعلام کرده است. از آوریل 2021، روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند. با این حال، در ماه دسامبر، بایدن اعتراف کرد که توافق هسته ای ایران عملاً مرده است، اگرچه به گفته او، ایالات متحده قصد ندارد علناً چنین موضعی را اعلام کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала