حاجی بابایی: امسال کسری بودجه در دولت نداریم

© Photo / IRNAآغاز کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران
آغاز کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
اشتراک
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی ایران با تکذیب هر گزارشی مبنی بر کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ گفت: طبق گزارش مشترک کمیسیون و سازمان برنامه و بودجه، در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نداریم که نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده است.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی ایران در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد به خبرنگاران گفت: پیرو برخی اظهارات مبنی بر کسری بودجه 400 هزار میلیارد تومانی در سال 1401، کمیسیون برنامه و بودجه بر همین اساس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل جلسه داد و وی گزارشی درباره آخرین وضعیت منابع و مصارف بودجه سال 1401 ارائه کرد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ایران گزارش مسعود میرکاظمی را مورد توافق کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و افزود: بر اساس این گزارش در سال 1401، به میزان 1394 هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کرده بودیم ‌که البته باید گفت این برای نخستین بار بود که مجلس شورای اسلامی تقریبا سقف بودجه دولت را افزایش نداد.
حاجی بابایی تاکید کرد: حدود 100 درصد منابع دولت در بودجه سال 1401 تحقق پیدا کرده است و این مساله مورد توافق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.
وی تحقق 100 درصدی منابع دولت را در نوع خود کم نظیر عنوان کرد و گفت: اینکه در یک سال با این وضعیت اقتصادی، 100 درصد منابعی که مجلس در بودجه مصوب کرده، تحقق پیدا کند بسیار ارزشمند است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ایران هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال 1401 را تکذیب و خاطرنشان کرد: طبق گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه در سال 1401 کسری بودجه نخواهیم داشت و این مساله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک خواهد شد. اراده دولت و مجلس در زمینه بودجه سال 1401 تحقق پیدا کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала