اردوغان و پوتین مصمم هستند که مواد غذایی کشورهای نیازمند را تامین کنند

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سوچی دیدار کردند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سوچی دیدار کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
اشتراک
رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر سر امکان ارسال رایگان غلات روسیه و کودهای شیمیایی به کشورهای قحطی زده آفریقا به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که او و همتای روس خود ولادیمیر پوتین مصمم هستند که مواد غذایی کشورهای نیازمند را تامین کنند.
پیشتر اردوغان بیان کرد که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر سر امکان ارسال رایگان غلات روسیه و کودهای شیمیایی به کشورهای قحطی زده آفریقا به توافق رسیده است. پوتین در اوایل سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و به کشورهای نیازمند آفریقا غلات صادر نمی کند. وی اظهار داشت که مسکو آماده است تا کل حجم غلاتی را که طبق قرارداد غلات برای آنها در نظر گرفته شده است را به صورت رایگان به فقیرترین کشورها عرضه کند.
وی افزود: “ما دوباره این موضوع را با آقای پوتین در میان گذاشتیم، او هم مصمم است. چهل و چهار - چهل و شش درصد مواد غذایی به کجا می رود؟ به اروپا.” آقای پوتین به من می گوید: “من غلات را مجانی می دهم. و شما آن را به کشورهای فقیر آفریقایی عرضه می کنید.” اردوغان در نشستی در آنتالیا گفت:” ما مصمم هستیم که این محصولات را از طریق کریدور غلات به کشورهای فقیر آفریقایی بفرستیم.”
قرارداد غلات، که در 22 جولای توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا می باشد. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. این معامله به خودی خود بخشی جدایی ناپذیر ازتوافق نامه بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند . مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که محقق نشد. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала