ارتش چین رزمایش نظامی در نزدیکی تایوان برگزار کرد

© China Military OnlineA Chinese People's Liberation Army Air Force (PLAAF) H-6K bomber participates in drills near Taiwan on August 3, 2022
A Chinese People's Liberation Army Air Force (PLAAF) H-6K bomber participates in drills near Taiwan on August 3, 2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
اشتراک
ارتش چین رزمایش نظامی آبی و هوایی در نزدیکی تایوان برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شی یی، سخنگوی رسمی بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین گفت: نیروهای مسلح چین روز یکشنبه رزمایش نظامی را در پهنه آبی و حریم هوایی نزدیک تایوان برای بررسی توانایی رزمی نیروها برای مقابله با تحریکات نیروهای خارجی و نیروهای جدایی طلب در جزیره انجام دادند.
شی یی در شبکه اجتماعی” وی چت” پیامی را که در حساب رسمی بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین آمده بود، بیان کرد: “ بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین، روز 8 ژانویه، گشت‌های رزمی مشترک تیپ ها ویگان های مختلف نیروهای مسلح و رزمایش نظامی عملی را در پهنه آبی و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برگزار کرد.
خاطرنشان می شود که هدف از برگزاری این رزمایش آزمایش توان رزمی مشترک نیروها و مقابله قاطعانه با اقدامات تحریک آمیز نیروهای خارجی و نیروهای تجزیه طلب حامی استقلال تایوان بوده است.
اوضاع در اطراف تایوان در اوایل آگوست سال گذشته پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در آن زمان، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به تایوان که به رهبری چیانگ کای شک در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره تایوان و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان‌های غیردولتی، انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد مبادلات از طریق تنگه در ارتباط هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала