یونان مرز مشترک خود را با ترکیه حصار می کشد

© AFP 2023 / Louisa Gouliamakiمذاکرات یونان با اعتباردهندگان دو شنبه آغاز می شود
مذاکرات یونان با اعتباردهندگان دو شنبه آغاز می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اشتراک
وزیر حفاظت از شهروندان یونان بیان کرد که یونان در کل مرز مشترک خود با ترکیه حصار می کشد.
به گزارش اسپوتنیک، تاکیس تئودوریکاکوس وزیر حفاظت از شهروندان یونان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای گفت: یونان در تمام طول مرز زمینی خود با ترکیه در امتداد رود اوروس حصاری ایجاد خواهد کرد و ساخت 35 کیلومتر اول آن بلافاصله آغاز خواهد شد.
طول کل مرز زمینی یونان و ترکیه حدود 200 کیلومتر است. مقامات یونانی از سال 2020 در حال ساخت یک حصار مانع در مرز هستند که بخشی از آن به میزان 37.5 کیلومتر پیش از این ساخته شده است.
تئودوریکاکوس بیان کرد: “شورای دولت در امور خارجه و دفاع (KYSEA) تصمیمی گرفته است و وزارت حفاظت از شهروندان موظف است آن را اجرا کند تا در تمام طول رودخانه اوروس ، یعنی در مرز یونان با ترکیه و در مرز اروپا با ترکیه حصار بکشد. از طول کل مرز در جایی که می توان حصار ساخت 140 کیلومتر باقی مانده است. تصمیم فوری برای ساخت 35 کیلومتر اول در قسمت مرکزی با بودجه 100 میلیون یورویی اتخاذ شده است”.
به گفته وی، این مناقصه به زودی اعلام می شود.
یونان از ترکیه به عنوان آژانس گردشگری ستیزه جویان نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2020
یونان از ترکیه به عنوان آژانس گردشگری ستیزه جویان نام برد
وزیر حفاظت از شهروندان یونان اظهار داشت: “ همسایگان ما به خوبی می دانند که جایی برای ادامه استثمار افراد نگون بخت وجود ندارد، مرزهای یونان در اوروس تسخیرناپذیر است و در این شکی نیست.”
تئودوریکاکوس که ریاست پلیس یونان را هم بر عهده دارد، گفت: “ پلیس یونان در سال 2022 از ورود 256000 مهاجر غیرقانونی به کشور جلوگیری کرد و 1300 قاچاقچی انسان را دستگیر کرد."
وی بیان کرد: “ما به مهاجرت غیرقانونی پایان داده ایم. یونانی ها می توانند مطمئن باشند که ما به طور موثر مشکل مهاجرت غیرقانونی را که توسط کشور همسایه ترکیه هدایت و استفاده می شود، حل می کنیم.”
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала