نظر جالب ایلان ماسک: نبردها در اوکراین همطراز نبردهای جنگ جهانی اول است

© AP Photo / Susan Walshایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اشتراک
ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس و مالک توییتر اظهار داشت شرایط نبردها در اوکراین مشابه وضعیت عملیات نظامی در جنگ جهانی اول است.
به گزارش اسپوتنیک،ماسک در توییتر در پاسخ به استدلال ریچارد گاریوت، سازنده و برنامه نویس بازی مبنی بر اینکه تانک ها به عنوان یک نوع سلاح منسوخ شده اند، نوشت: "تانک ها اکنون یک تله مرگ آفرین هستند. از آنجایی که هیچ یک از طرفین برتری هوایی ندارند در واقع جنگ جهانی اول آنچه باقی می ماند پیاده نظام و توپخانه است". به نوبه خود گاریوت در مورد ورود خودروهای زرهی پیاده نظام آمریکایی "برادلی" به ارتش اوکراین و کارآمدی سیستم های ضد تانک TOW نصب شده از جمله در برادلی اظهار نظر کرد.
در اوایل ژانویه، تعدادی از کشورها از تحویل خودروهای زرهی تهاجمی به اوکراین خبر دادند: ایالات متحده آمریکا خودروی جنگی پیاده نظام برادلی، نوعی از ماشین رزمی با مارک M2A2، آلمان ، خودروهای زرهی پیاده نظام Marder و فرانسه - خودروهای زرهی AMX-10RC را به اوکراین ارسال خواهد کرد. پیش از این، کشورهای غربی خودروهای زرهی تهاجمی خود را به کی یف تحویل نداده و خود را به کمک به تامین تانک ها و خودروهای زرهی طراحی شده شوروی از سراسر جهان و همچنین نفربرهای زرهی، تاسیسات توپخانه و سیستم های دفاع هوایی محدود می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала