دستور وزیر ورزش ایران برای پیگیری تحریف نام خلیج فارس توسط رئیس فیفا

© Photo / IRNAحمید سجادی، وزیر ورزش ایران
حمید سجادی، وزیر ورزش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اشتراک
حمید سجادی، وزیر ورزش ایران به صورت مستقیم به ماجرای استفاده از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس وارد شد.
به گزارش اسپوتنیک، استفاده از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس توسط جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، در پست اینستاگرامی‌اش، موجی از ناراحتی و نارضایتی را در میان ایرانیان سراسر جهان ایجاد کرده است.
با توجه به بعد فوتبالی این ماجرا که در حاشیه مسابقات کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داده است، ابتدا فدراسیون فوتبال بود که با انتشار بیانیه‌ای از رئیس فدراسیون جهانی فوتبال توضیح خواست و حالا وزیر ورزش با محکوم کردن این اقدام رئیس فیفا، خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شده و از فدراسیون فوتبال خواسته که اعتراض رسمی کند و پیگیری‌های قانونی لازم را انجام دهد.
فدراسیون فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
واکنش فدراسیون فوتبال ایران به استفاده رئیس فیفا از واژه خلیج عربی به جای خلیج فارس
بیانیه وزارت ورزش و جوانان به شرح زیر صادر شده است:
"در پی تحریف نام تاریخی خلیج فارس در جریان مسابقات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و استفاده از این نام مجعول در صفحه مجازی منتسب به رییس فیفا، وزیر ورزش و جوانان با محکوم کردن این تحریف، از فدراسیون فوتبال خواست اقدامات مقتضی، از جمله اعتراض رسمی و پیگیری‌های قانونی را به سرعت در دستور کار قرار دهد. وزیر ورزش و جوانان همچنین دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان را مأمور ویژه رسیدگی و پیگیری این موضوع با محوریت فدراسیون فوتبال کرده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала