زاخارووا بازداشت سردبیر “اسپوتنیک لیتوانی” را محکوم کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا تایید کرد که بازداشت مارات قاسم، ناقض تعهدات بین المللی در زمینه آزادی بیان و حمایت از حقوق خبرنگاران است.
به گزارش اسپوتنیک، مارات قاسم، سردبیر"اسپوتنیک لیتوانی"، توسط سرویس های ویژه لتونی در ریگا بازداشت شد. در 5 ژانویه، یک جلسه دادگاه برگزار شد که در آن حکم حبس او صادر شد. وکیل قاسم اصرار داشت که او به قید وثیقه آزاد شود، اما دادگاه حکم حبس او را صادر کرد. امروز روزنامه نگار به زندان مرکزی ریگا منتقل شده است.
دیمیتری کیسلیوف، مدیر کل گروه رسانه ای “روسیه امروز” که “ اسپوتنیک لیتوانی” را نیز در برمی گیرد، بازداشت این روزنامه نگار را کاملاً غیرقانونی، پوچ و بی انگیزه خواند. به گفته وی، این وضعیت کاملاً مشخصه رژیم لتونی است که برای آزادی بیان احترام قائل نیست.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز خاطر نشان کرد که این وزارت در حال بررسی جزئیات آنچه رخ داده است. وی تاکید کرد که بازداشت قاسم، ناقض تعهدات بین المللی در زمینه آزادی بیان و حمایت از حقوق خبرنگاران است. این دیپلمات از سازمان های بین المللی مجاز خواست تا در تحقیقات شرکت کنند، زیرا "این روزنامه نگار بارها گفته است که احساس خطر می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала