مارات قاسم، سردبیر"اسپوتنیک لیتوانی" در ریگا بازداشت شد

© SputnikШеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
سرویس‌های اطلاعاتی لتونی، مارات قاسم، سردبیر" اسپوتنیک لیتوانی" را به ظن جاسوسی بازداشت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، مارات قاسم، سردبیر "اسپوتنیک لیتوانی"، توسط سرویس های ویژه لتونی در ریگا به ظن نقض تحریم ها و جاسوسی بازداشت شد.
مارات قاسم، سردبیر "اسپوتنیک لیتوانی"، توسط سرویس های ویژه لتونی در ریگا بازداشت شد. در 5 ژانویه، یک جلسه دادگاه برگزار شد که در آن حکم حبس او صادر شد. وکیل قاسم اصرار داشت که او به قید وثیقه آزاد شود، اما دادگاه حکم حبس او را صادر کرد. امروز روزنامه نگار به زندان مرکزی ریگا منتقل شده است.
خاطرنشان می شود که وکیل ایما جانسون که از مارات قاسم دفاع خواهد کرد، هنوز پرونده او را دریافت نکرده است. طبق قانون 10 روز برای تجدید نظرخواهی از رای دادگاه به عنوان قرار منع تعقیب فرصت است.
به گزارش اسپوتنیک، پرونده قاسم در مورد نقض تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه فدراسیون روسیه و همچنین جاسوسی است. اضافه می شود که بر اساس ماده دوم، روزنامه نگار می تواند تا 20 سال حبس داشته باشد.
مارات قاسم یک شهروند لتونی است. وی چندین سال در مسکو در گروه رسانه ای “روسیه امروز” که شامل “ اسپوتنیک لیتوانی” نیز می شود، زندگی و کار کرده است. در 30 دسامبر، روزنامه نگار به دلایل خانوادگی به لتونی می رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала