روسیه و غرب وارد دوران "جنگ یخ" شدند

© Sputnik / Vera KostamoАйсберг в бухте Тихая острова Гукера архипелага Земля Франца-Иосифа
Айсберг в бухте Тихая острова Гукера архипелага Земля Франца-Иосифа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
پوشکوف روابط فدراسیون روسیه و غرب را "شکاف بزرگ" و "جنگ یخ" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سناتور الکسی پوشکوف بیان کرد: چنین "شکاف بزرگی" بین غرب و روسیه حتی در زمان وخامت شدید روابط در طول دوران “جنگ سرد” بی سابقه بوده است... روابط کنونی یک "جنگ یخی" است که نتیجه سیاست ایالات متحده برای گسترش ناتو است.
روند ایالات متحده و متحدانش و همچنین وضعیت روابط غرب و روسیه در حال حاضر بسیار بدتر از دوران “جنگ سرد” است... ایالات متحده نمی‌خواهد متهم به بازگشت به دوران “جنگ سرد” شود. پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: Cold War - جنگ سرد، اما در واقع جنگ یخ علیه روسیه به راه انداخته اند - " Ice War".
وی همچنین گفت:" پیش از این، هواپیماهای ایرفلوت به کشورهای غربی پرواز می کردند، گاز از طریق خطوط لوله به آلمان ارسال می شد، جلساتی بین رهبران غربی و شوروی برگزار می شد، توافقات مهم منعقد می شد، تحریم های شخصی "سراسری" اعمال نمی شد، روابط تجاری و اقتصادی محدود نمی شد."
این نماینده مجلس گفت: “چنین "شکاف بزرگی" در کل روابط بین غرب و روسیه حتی در زمان وخامت شدید روابط در طول دوران “جنگ سرد” بی سابقه بوده است... و همه اینها، پیامد مستقیم سیاست آمریکا در گسترش ناتو به شرق و در مدار آمریکا قرار دادن کشورهای فضای پس از شوروی است که از نظر امنیتی برای روسیه اهمیت ویژه ای دارد.”
به گفته وی، بدون توجه به آنچه آمریکا در استراتژی جدید امنیت ملی خود ادعا می کند، این استراتژی منجر به "جنگ یخ" شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала