گزارش و تحلیل

درسی که چین به آمریکا وغرب داد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
از زمان شروع انتشار ویروس کرونا در چین این کشور تلاش مذبوحانه ای برای مهار آن انجام داد و هدف صفر کردن کرونا درچین را مد نظر خود قرار داد.
اسپوتنیک - از زمان شروع انتشار ویروس کرونا در چین این کشور تلاش مذبوحانه ای برای مهار آن انجام داد و هدف صفر کردن کرونا درچین را مد نظر خود قرار داد.
طبیعتا بحث صفر کردن کرونا در کل چین امری بسیار دشوار به حساب می آید و قطعا همانگونه که دولت این کشور دچار مشکلاتی برای اجرای این سیاست می گردد مردم هم مجبور می باشند مشکلات عدیده ای را متحمل گردند.
از همان ابتدا هم بحث این مساله مطرح بود که آمریکایی ها ویروس کرونا را در آزمایشگاه های مخفی خود در اوکراین تولید کرده اند و آن را به چین منتقل کردند.
آنچه این فرضیه را تقویت می کرد هم این بود که شروع انتشار کرونا در چین حدود دو ماه پس از حضور یک تیم پزشکی آمریکایی در زمینه ویروس شناسی در شهر ووهان صورت گرفت.
همچنین روس ها در حین انجام عملیات ویژه خود در اوکراین به برخی از این آزمایشگاه ها رسیدند و برخی اطلاعاتی که کارشناسان آمریکایی فرصت نابود کردن آنها را پیدا نکرده بودند را یافتند که ثابت می کرد آمریکایی ها در حال تحقیق روی تولید سلاحی بیولوژیک بودند که ژن های خاصی از انسان ها را هدف قرار می داد و تهاجمی تر عمل می کرد و حتی اگر برخی انسان های دیگر که حامل این ژن ها نبودند این ویروس را می گرفتند پس از مدتی بهبود پیدا می کردند.
چین کشورهای جنوب شرق آسیا را به مخالفت با مداخله جویی آمریکا فرا خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2022
وزارت خارجه چین از مشکلات جدی در روابط با آمریکا خبر داد
به همین دلیل هم بود که بسیاری، حتی آنهایی که بدن ضعیف تر داشتند، وقتی که ویروس را گرفتند زنده ماندند و در مقابل برخی که حتی بسیار سالم و قوی بودند این ویروس را گرفتند و فوت کردند.
در این ماجرا هم برای آمریکایی ها هیچ اهمیتی نداشت که چند ملیون نفر از شهروندان آمریکایی حامل همین ژن نیز کشته شوند.
قبل تر بسیاری تصور می کردند این ماجرا فقط در فیلم ها قابل مشاهده هست و در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد اما ظاهرا اینگونه نیست و چنین چیزی واقعا وجود دارد و فیلم های تخیلی هالوودی بخش هایی از آنچه به دست فیلمنامه نویسان رسیده را به فیلم تبدیل کرده اند.
به هر حال پس از اینکه آمریکایی ها در کشتن تعداد زیادی شهروندان چینی و نابودی زیر بنای اقتصادی چین که همانا نیروی انسانی آن است ناکام ماندند به فکر افتادند که از راه دیگری ورود کنند.
راه دوم این بود که فضاسازی کنند تا درون چین مردم را از اجرای قوانین سفت و سخت کرونایی عاصی کنند و آنها را وادار به شورش بر علیه دولت کنند.
در این روند هم آنها از ابزار رسانه ای خود و گروه های اجتماعی نیز استفاده کردند.
حدود یک ماه پیش بود که سویه جدیدی از کرونا دوباره در چین ظاهر شد.
بلا فاصله آمریکایی ها و متحدین شان دست به کار شدند و از طریق گروه های اجتماعی و بات های اینترنتی خود شروع کردند فضا سازی و همین که چند نفر در چین به خیابان آمدند تا اعتراض کنند به یکباره فیلم های کذایی در کل رسانه های جهان درباره اعتراضات در چین دست به دست شد.
تدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
بهداشت جهانی از چین خواست داده‌های وضعیت کرونا در این کشور را اعلام کند
اینها حتی شگرد اعتراض ها و شعارهای آن را از قبل تعیین کرده بودند.
تصور هم بر این بود که احتمالا دولت چین سعی خواهد کرد با اعتراض ها برخورد کند و اینها موفق خواهند شد چین را درگیر اغتشاشات کنند.
همان زمان هم شروع کردند تحلیل های مختلف منتشر کردن که چه معنی دارد دولت چین قرنطینه اعلام می کند در حالی که بقیه کشورها همه قرنطینه رابرداشته اند و شروع کردند مردم چین را تشویق کردن که به خیابان ها بیایند و بر علیه حکومت اعتراض کنند.
اما حکومت چین سیاست دیگری را در پیش گرفت.
به یکباره اعلام کرد که به خواسته اعتراض کنندگان تمکین می کند و کلا قرنطینه را بر می دارد و دیگر آمار وارقام مربوط به کرونا در چین را اعلام نمی کند.
حالا امروزه جریان برعکس شده.
کل کشورهای غربی مخصوصا آمریکا و کانادا واسترالیا و... به تب و تاب افتاده اند به دولت چین التماس می کنند هر چور شده دوباره همان سیاست های قبلی را پیش بگیرد و شروع کند آمار و ارقام واطلاعات رسمی منتشر کردن و مردم را قرنطینه کند.
جالب اینکه حتی درون چین بسیاری از همان گروه هایی که مورد حمایت غرب بودند و مردم را تشویق به اعتراض می کردند شروع کردند التماس کردن که چین باید همان سیاست های قبلی را پیش بگیرد چون توسط مردم مورد اعتراض قرار گرفتند که چرا دست به چنین کاری زدند.
درون کشورهای غربی هم در بسیاری از کشورها دوباره همه شان مجبور شده اند دوباره بساط چک کردن مسافران و آزمایش گرفتن از افراد مشکوک را راه بیاندازند تا مبادا ویروس جدید به این کشورها منتقل گردد.
عملا می توان گفت همه موارد هزینه بر برای این کشورها که طی یک سال پیش تلاش کردند آن را جمع کنند دوباره به سر جای خود برگشته.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала