دبیرکل ناتو : دست کم گرفتن روسیه خطرناک است

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بیان کرد که دست کم گرفتن روسیه خطرناک است.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بیان کرد:” دست کم گرفتن روسیه و رئیس جمهور آن ولادیمیر پوتین خطرناک است.”
استولتنبرگ در جریان سفر کاری خود به نروژ گفت: "ما هیچ نشانه ای نداریم که رئیس جمهور پوتین برنامه ها و اهداف خود را در اوکراین تغییر داده است. بنابراین دست کم گرفتن روسیه خطرناک است."
وی همچنین بر لزوم افزایش آمادگی رزمی ائتلاف تاکید کرد.
دبیرکل ناتو بیان کرد : “ ائتلاف به سربازان، مهمات و تسلیحات بیشتری نیاز دارد.”
پیشتر گزارش شده بود که در 18 تا 19 ژانویه نشست کمیته نظامی ناتو که بالاترین نهاد نظامی این ائتلاف است در بروکسل برگزار خواهد شد.
از جمله موضوعات این نشست دو روزه، مناقشه و حمایت ناتو از اوکراین، چالش های امنیتی پیش روی این ائتلاف، ذخایر نظامی، قابلیت های نظامی و توانایی ناتو برای دفاع از ائتلاف در برابر همه چالش ها است.
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала