افسر آمریکایی سلاح جدید روسیه را تحسین کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد تهاجمی جدید ساخت روسیه با مارک "اوخوتنیک"
پهپاد تهاجمی جدید ساخت روسیه با مارک اوخوتنیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
برنت ایستوود، افسر بازنشسته ارتش ایالات متحده آمریکا در مقاله ای برای نشریه 19FortyFive نوشت: روسیه ارتش خود را با پهپاد تهاجمی جدید ساخت روسیه با مارک S-70B ("اوخوتنیک" به معنای شکارچی) به طور محسوس تقویت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله خاطرنشان می کند، "هیجان انگیزترین" توانایی این نوع پهپاد حالت "تابع" خواهد بود که به معنای استفاده از آن در چارچوب یک واحد رزمی مشترک به همراه جنگنده نسل پنجم روسی "سوخو 57" است.
در مقاله کارشناس امریکایی آمده است:" نظریه تابع شامل حداکثر چهار پهپاد آخوتنیک است که برای هشدار، راهنمایی و انجام حملات زمینی در مقابل جنگنده پرواز می کنند."
به گفته این کارشناس، پهپادها هواپیمای جنگی "سوخو 57" را تقویت کرده و آن را "کشنده تر" می کنند.
این افسر بازنشسته ضمن ابراز تحسین خود نوشت گروه پهپادها و جنگنده سوخو را یک "تیم رویایی" نامید.
اهمیت پهپاد روسی اخوتنیک برای سو-۵۷ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اهمیت پهپاد روسی "اخوتنیک" برای سوخو-۵۷
وی همچنین خاطرنشان کرد: وظایف "آخوتنیک" نه تنها انهدام اهداف زمینی، بلکه جنگ الکترونیک و جمع آوری اطلاعات نیز خواهد بود.
ایستوود همچنین در مورد ویژگی های این پهپاد اشاره کرد که آخوتنیکبه موتور هواپیمایی توربوجت AL-41F1 مجهز خواهد شد که داشتن برد پروازی تا شش هزار کیلومتر را تامین می کند.
" آخوتنیک " در دفتر طراحی سوخوی توسعه داده شده است. طول آن 14 متر، طول بال ها - 19 متر و وزن برخاستش - بیش از 20 تن است. این دستگاه بر اساس طرح "بال پرواز" با استفاده از فناوری‌ها و موادی ساخته شد که امکان دید راداری و حرارتی آن را کاهش می‌دهد.
به گفته سرگئی چمزوف، رئیس شرکت "روس تک" ، تولید انبوه پهپادهای تهاجمی سنگین اوخوتنیک" برای وزارت دفاع روسیه از سال 2023 آغاز خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала