آمریکا صدور روادید در کوبا را از سر گرفت

© AP Photo / Ramon Espinosaلغو تعداد دیگری از محدودیت ها در رابطه با کوبا از سوی آمریکا
لغو تعداد دیگری از محدودیت ها در رابطه با کوبا از سوی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
سفارت آمریکا در هاوانا پس از پنج سال تعطیلی، از روز چهارشنبه خدمات کنسولی و صدور روادید برای مهاجران کوبایی را از سر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالیت این سفارتخانه پنج سال پیش به دلیل "حملات صوتی" مشکوک آن تعطیل شد.
بازگشایی سفارتخانه آمریکا با وخیم‌ ترین بحران اقتصادی کوبا در 30 سال اخیر و موج بی‌سابقه مهاجر از این جزیره کمونیستی به ایالات متحده آمریکا همزمان شده است.
کوبایی ها از سال 2017 به بعد مجبور بودند از طریق سفارت آمریکا در کشورهای ثالت از جمله گویان برای دریافت روادید اقدام کنند.
آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد "با گسترش فعالیت‌های کنسولی در هاوانا مهاجرت امن، قانونی و منظم کوبایی‌ها را تضمین کند."
واشنگتن فعلا روادید گردشگری صادر نمی‌کند. سفارت آمریکا با ازسرگیری "برنامه دیدار با خانواده‌های کوبایی" صدور روادید برای ملاقات با اعضای خانواده‌های کوبایی در آمریکا را از سر گرفت.
با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سال 2021 چندین دیدار میان مقام‌های بلندپایه هاوانا و واشنگتن انجام شد تا روند مهاجرت کوبایی‌ها به ایالات متحده تسهیل شود.
آمریکا از 60 سال پیش تحریم‌های زیادی علیه کوبا وضع کرده است. باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا تلاش کرد تا روابط با کوبا را بهبود ببخشد اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده دستاوردهای اوباما را کنار گذاشته و تحریم‌های بیشتری علیه کوبا وضع کرد.
بایدن نیز انعطافی در برابر کوبا نشان نداده و همچنان این کشور را در فهرست حامیان تروریسم نگه داشته است. آمریکا اخیرا کوبا را به فهرست کشورهایی که آزادی مذهبی را تضعیف می‌کنند، اضافه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала