نخستین گفتگوی وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا با موضوعیت ایران

© AFP 2023 / Jack GuezИзраильский политик Йоав Галант
Израильский политик Йоав Галант  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
با اعلام وزارت دفاع اسرائیل، وزیر دفاع این کشور و وزیر دفاع ایالات متحده درباره وضعیت خاورمیانه و تهدیدات ایران به گفتگو پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد، یوآو گالانت، رئیس جدید وزارت دفاع اسرائیل روز چهارشنبه با همتای آمریکایی خود "لوید آستین" درباره مسائل امنیتی و ثبات در خاورمیانه و همچنین تهدیدات ایران گفت‌وگو کرد.
وزارت دفاع اسرائیل همچنین خاطر نشان کرد، که این اولین گفتگو بین وزرای دفاع دو کشور از زمان روی کار آمدن گالانت در پایان دسامبر 2022 بود.
در این بیانیه آمده است:" گالانت وزیر دفاع اسرائیل امروز اولین گفتگوی تلفنی خود را با لوید آستین همتای آمریکایی خود انجام داد. گالانت ارزیابی خود را در مورد چالش های استراتژیک اصلی تهدید امنیت اسرائیل و ثبات در منطقه خاورمیانه، و تهدیدات چند وجهی از سوی ایران، از جمله جاه طلبی های هسته ای، تجاوزات منطقه ای این کشور و تکثیر سلاح های دقیق مدرن توسط تهران را با همتای آمریکایی خود به اشتراک گذاشت".
در این گفتگو، وزیردفاع اسرائیل بر اهمیت همکاری های بین المللی لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала