ورود اسکناس های جدید 1000 و 2000 تومانی به بازار ایران+عکس

© Photo / IRNAورود اسکناس های جدید 1000 و 2000 تومانی به بازار ایران+عکس
ورود اسکناس های جدید 1000 و 2000 تومانی به بازار ایران+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
تصاویر اسکناس های جدید 10 هزار و 20 هزار ریالی پیشتر در تیر ماه امسال منتشر و حاشیه‌ساز شده بود، با اینحال اکنون دیگر این اسکناس ها وارد بازار ایران شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از نکات مهم تصاویر منتشر شده از این اسکناس های جدید، وجود امضای عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران بر آنها بود.
به علاوه، تصاویر این اسکناس‌ها نشان می‌دهند که در قسمت بالای آنها، صفرها به صورت کمرنگ نمایش داده شده و در قسمت پایینی هم اعداد بدون صفر درج شده‌اند.
موضوعی که عده‌ای آن را اقدام بانک مرکزی در جهت آماده کردن اذهان عمومی برای حذف چهار صفر از پول ملی تعبیر کردند. موضوعی که سال‌هاست شایعاتی پیرامون آن وجود دارد اما هیچ وقت به سرانجام نرسیده است.

رشد تورم در سال‌های اخیر در ایران باعث کاهش شدید ارزش پول ملی و افت قدرت خرید اسکناس‌های هزار تومانی و دو هزار تومانی شده است. در این شرایط، مشخص نیست که هدف بانک مرکزی ایران از ایجاد این هزینه برای چاپ اسکناس‌هایی که عملا نمی‌توان چیزی با آنها خرید، چیست.
از طرف دیگر، طبق آخرین آمارها، چاپ هر اسکناس حدود 350 تومان برای بانک مرکزی ایران هزینه دارد. همین موضوع باعث شد که عده‌ای چاپ اسکناس های جدید را یک هزینه اضافه و بیهوده از سوی بانک مرکزی قلمداد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала