نتانیاهو: سیاست جدید ما مبارزه قاطع با ایران است

© AP Photo / Abir Sultanکار عجیب نخست وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا
کار عجیب نخست وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
نتانیاهو اعلام کرد، دولت جدید اسرائیل در سیاست خارجی این کشور تجدید نظر خواهد کرد و به طور مستقل از منافع خود دفاع خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تازه روی کار آمده اسرائیل روز چهارشنبه در سخنانی در اورشلیم گفت:" ما طرح بازبینی در روابط خارجی خود را در دستور کار داریم، صدای ما در سراسر جهان شنیده خواهد شد. به جای اینکه سر خود را در برابر دیکته های جامعه جهانی خم کنیم، با افتخار از منافع اسرائیل دفاع خواهیم کرد".
به گفته نتانیاهو، دولت وی همچنین قصد دارد بازبینی سیاست های خود در حوزه امنیتی با تمرکز بر مقابله با اسلام گرایی و ایران را انجام دهد.
نتانیاهو تاکید کرد:" ما اقدامات فعال، قاطع و سختی را علیه سلاح های تروریستی اسلام رادیکال در منطقه خود انجام خواهیم داد. ما از تقویت ایران در سوریه جلوگیری خواهیم کرد، در وهله نخست، با استفاده از رویکردهای حرفه ای مختلف، مبارزه سازش ناپذیری را علیه مقاصد ایران برای توسعه زرادخانه هسته ای خود، انجام خواهیم داد."
پارلمان اسرائیل در 29 دسامبر در نشستی فوق العاده به دولت تشکیلی نتانیاهو رای اعتماد داد و پس از آن وزرا و نخست وزیر جدید سوگند یاد کردند. در همان روز، نتانیاهو اولین جلسه کابینه جدید را برگزار کرد و طی آن اعلام کرد که اولویت نخست دولتش "مسدود کردن ایران" خواهد بود. نتانیاهو تاکید کرد که این یک "مسئله وجودی" برای اسرائیل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала