سوئیس ارسال قطعات مربوط به پهپاد به ایران را رد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پهپاد ایران
پهپاد ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
وزارت اقتصاد سوئیس روز چهارشمبه اعلام کرد، این کشور هیچ گونه قطعه مورد استفاده در پهباد به ایران ارسال نکرده است، ولی احتمال خرید این قطعات در بازارهای جهانی توسط ایران وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، "فابیان ماینفیش"، سخنگوی وزارت اقتصاد سوئیس در مصاحبه ای با خبرگزاری ریانوستی روسیه گفت:" سوئیس به طور مستقیم هیچ قطعه ای برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین به ایران عرضه نکرده است، اما تهران از نظر تئوری می تواند آنها را در بازار جهانی خریداری کند".
رسانه ها پیشتر نوشته بودند که پهپاد ایرانی شاهد-136 دارای 52 قطعه ساخت خارجی از جمله قطعات آمریکا و سوئیس است.
وی افزود: "تاکنون چنین کالاهای صنعتی تجاری از سوئیس به ایران ارسال نشده است. صادرات از سوئیس به دلیل تحریم ها ممنوع است. قاعدتاً این کالاها در کشورهای ثالث تولید و در سراسر جهان توزیع می شود. بنابراین می توان فرض کرد که این کالاها توسط ایران در بازار جهانی خریداری شده اند".
سوئیس پیشتر به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چهار فرد و چهار شرکت از ایران در ارتباط با "حمایت نظامی ایران از روسیه و تامین پهپادها برای این کشور"، پیوسته بود. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیش از این گفته بود که تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، پهپادهایی به این کشور ارسال کرده بوده است. کرملین خاطرنشان کرد که آنها اطلاعاتی در مورد تسلیحات ایرانی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала