سفیر فرانسه به وزارت خارجه ایران احضار شد

وزارت خارجه
وزارت خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
"نیکلاس رش" سفیر فرانسه در ایران بدنبال اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی در توهین به "مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی" عصر امروز به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی سخنگو وزارت امور خارجه ایران عصر چهارشنبه در جریان این احضار، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به دولت فرانسه اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه کند".
کنعانی با اشاره به سابقه این نشریه فرانسوی در تعرض به دین اسلام، قرآن و پیامبر اسلام، افزود: "جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز، و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند".
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
وزارت امور خارجه ایران کاریکاتور شارلی ابدو را محکوم کرد
کنعانی در پایان با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه را تسلیم سفیر فرانسه کرد و تاکید نمود؛ جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی است.
سفیر فرانسه در پاسخ تأکید کرد که دیدگاههای مطرح شده و متن یادداشت اعتراض را سریعا به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала