رسانه: پناهندگان اوکراینی در اسرائیل استثمار می شوند

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد
اسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
رسانه های اسرائیلی گزارش می دهند که پناهندگان اوکراینی در اسرائیل اغلب با استثمار، از جمله بهره کشی جنسی مواجه می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، تایمز اسرائیل از موارد تجاوز به پناهجویان اوکراینی در اسرائیل خبر داد و نوشت: " در بررسی حوادث مستند رخ داده شده، تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی، بهره کشی در محل کار و سایر آزارها توسط زنان (پناهندگان اوکراینی) در اسرائیل تجربه شده است".
به گفته این نشریه، 47 هزار اوکراینی از آغاز بحران وارد اسرائیل شده اند، اما در حال حاضر تنها 15 هزار نفر در این کشور باقی مانده اند. به هیچ یک از اوکراینی ها وضعیت پناهندگی داده نشد.
خاطرنشان می شود که به غیر یهودیانی که وارد اسرائیل شده اند وضعیت توریست داده می شود که به همین دلیل نمی توانند در این کشور شغلی پیدا کنند. در ماه مه 2022، مقامات به اوکراینی‌ها اجازه کار دادند، با این حال، به گفته وکیل آنات بن‌دور، کارفرمایان همچنان غیر اوکراینی‌ها را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، در ماه ژوئیه، اوکراینی ها فقط در تعدادی از شهرها اجازه کار داشتند؛ فرصت های شغلی در تل آویو و اورشلیم محدود است. رسانه ها گزارش می دهند که برخی از پناهندگان هنوز به طور غیرقانونی استخدام می شوند، در نتیجه می توانند قربانی انواع سوء استفاده ها شوند.
این نشریه به گزارش مرکز پناهندگان اوکراینی در تل‌آویو اشاره می‌کند که بر اساس آن از ماه مارس تا اوت 2022 سه شکایت به پلیس در رابطه با تجاوز جنسی، 18 تحقیق در مورد آزار جنسی و 12 مورد آزار و اذیت گزارش شده است. به گفته منابع، یک زن که در کشور با مشکلات اقتصادی مواجه بود خودکشی کرد. یک اوکراینی دیگر نیز پس از اینکه مقامات او را به فروش اسنادی که نشان می‌داد ریشه یهودی داشت متهم کردند، اقدام به خودکشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала