رسانه های ژاپنی خبر از احتمال اعدام وزیر سابق امور خارجه کره شمالی دادند

© Sputnik / Maria Frolovaهشدار کره شمالی به آمریکا
هشدار کره شمالی به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
یومیوری: این امکان وجود دارد که وزیر سابق امور خارجه کرده شمالی و برخی دیپلماتهای دیگر سال گذشته اعدام شده باشند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه یومیوری ژاپن به نقل منابع خبری اعلام می کند که گمان می رود که لی یو هو وزیر امور خارجه سابق کره شمالی و چند مقام دیگر این کشور در سال گذشته اعدام شده باشند.
به گفته این منابع این اعدام ها احتمالا در مدت زمان "از تابستان تا پاییز" صورت گرفته اند. علت این امر فعلا مشخص نیست، این در حالیست که منابع این روزنانه تاکید می کنند که چند تن از مقامات وزارت امور خارجه کره شمالی در سفارت این کشور در بریتانیا فعالیت می کردند. این احتمال وجود دارد دلیل این مجازات مشکلات مربوط به این سفارتخانه بوده، اما گزینه قطعی در این خصوص وجود ندارد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
رهبر کره شمالی از تقویت نقش حزب حاکم در سیاست این کشور خبر داد
شایان ذکر است که معاون سفیر کره شمالی در بریتانیا در سال 2016 موفق شد به همراه خانواده خود به کره جنوبی رفته و پناهنده شود. مقامات کره شمالی در آن زمان وی را به اختلاس مالی، جاسوسی برای کره شمالی و تجاوز به دختران نابالغ متهم کردند.
این روزنامه همچنین این گزینه را رد نمی کند که ین اعدام ها در راستای اعمال فشار بر دیپلماتهای کره شمالی بوده است تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.
در عین حال منبعی در وزارت خارجه کره جنوبی در این خصوص اعلام کرد: "هرچند که از اپریل 2020 ر رسانه های کره شمالی خبری از لی یو هو نبوده است، اما اینکه وی اعدام شده باشد، تایید نمی گردد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала