سخنگوی اردوغان از سفر رئیسی به ترکیه در هفته های آینده خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2023
اشتراک
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران ممکن است در هفته های آینده به ترکیه سفر کند.
به گزارش اسپوتنیک، کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NTV گفت:" این دیدار در حال آماده شدن بود، دلایلی وجود داشت که آن را به تعویق انداخت. اکنون پروتکل ها در حال مذاکره است، فکر می کنم این بازدید در هفته های آینده انجام شود، هنوز تقویم مشخصی وجود ندارد".
به گفته وی، آنکارا نگران حوادثی است که در ایران رخ می دهد و عزم تهران در این زمینه را می بیند.
کالین گفت:" ما نیز مانند باکو نگران برخی اظهارات طرف ایرانی هستیم. در این راستا، مذاکرات در قالب سه جانبه می تواند همه این مسائل را حل کند".
لازم به یادآوری است در اواخر دسامبر گذشته، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره تعویق سفر برنامه ریزی شده ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به ترکیه گفت: "سفر رئیسی به درخواست طرف ایرانی به تعویق افتاد. امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با من خواستار تعویق این سفر شد".
وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه افزود: "امیرعبداللهیان همچنین با اعلام اینکه مایل به سفر رئیسی به ترکیه در سال جدید هستند از ما خواست که تاریخ جدیدی را برای سفر مذکور پیشنهاد کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала