تحلیلگران، ظهور "دوران جنگجویان نوین" را پیش بینی کردند

© Photo / Ground Vehicle Systems CenterДемонстрация технологий MET-D
Демонстрация технологий MET-D - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2023
اشتراک
کارشناسان درباره احتمال ظهور ربات های قاتل خودمختار در درگیری های اوکراین هشدار می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه آسوشیتدپرس می نویسد: "استفاده از پهپادها در درگیری های اوکراین روند فناوری مورد انتظار را که به زودی می تواند اولین ربات های قاتل جنگی کاملاً خودمختار جهان را به میدان نبرد بیاورد و عصر جدیدی از جنگ را آغاز کند، سرعت می بخشد".
به گفته تحلیلگران نظامی و محققان هوش مصنوعی، هرچه درگیری های اوکراین بیشتر ادامه یابد، احتمال استفاده از پهپادها برای شناسایی، انتخاب و حمله به اهداف بدون کمک انسان، بیشتر است. کارشناسان تاکید کردند: "این به معنای انقلابی در فناوری نظامی است، همینقدر عمیق به مانند ظهور مسلسل".
آنها هشدار دادند که هر دو طرف درگیری از سلاح های مجهز به هوش مصنوعی برخوردارند. در عین حال در هیچ جای دنیا از ربات هایی استفاده نشده است که بدون کمک انسان، قادر به از بین بردن دشمن باشد. این نشریه آغاز مرحله جدیدی در توسعه تسلیحات نظامی را پیش بینی کرد: "کارشناسان عقیده دارند که ممکن است روسیه یا اوکراین یا هر دو این کشورها در آینده از این نوع تسلیحات استفاده کنند، فقط مسئله زمان است".
در ماه ژوئیه، نیروهای روسی با موفقیت از سیستم روباتیک مین روب کنترل از راه دور Prokhod-1 بر روی شاسی تانک T-90 در اوکراین استفاده کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала