بریتانیا سپاه ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بریتانیا سپاه ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد
بریتانیا سپاه ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2023
اشتراک
منبع: مقامات انگلیسی قرار است طی هفته های آینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی تلگراف شامگاه دوشنبه در وب سایت خود به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: مقامات انگلیسی قرار است طی هفته های آینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند.
اگر سپاه در فهرست سازمان های تروریستی قرار گیرد، وابستگی به آن و نیز مشارکت در فعالیت های آن، پوشیدن نمادهای آن و حمایت از فعالیت های آن، در بریتانیا جرم کیفری خواهد داشت. این نشریه خاطرنشان کرد که به رسمیت شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی توسط وزیر کشور سوئلا براورمن و معاون او تام توگندات که نویسنده اصلی این ابتکار محسوب می شود، مورد تایید قرار گرفته است.
غریب آبادی درباره متهمان در پرونده شهادت سردار سلیمانی صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2023
غریب آبادی درباره متهمان پرونده شهادت سردار سلیمانی صحبت کرد
در مجموع، از سال 2000، پس از تصویب قوانین مربوطه، 78 سازمان در بریتانیا به عنوان تروریست شناخته شده اند. در 16 نوامبر، رئیس سرویس ضد جاسوسی MI5 بریتانیا، کن مک کالوم، مدعی شد که مقامات ایرانی حداقل 10 تلاش را برای ربودن یا کشتن منتقدان ایران در بریتانیا انجام داده اند.
در ماه دسامبر، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل "اعدام و خشونت علیه افراد بی گناه" وضع کرد. پیش از این، مقامات اتحادیه اروپا گفته بودند که در حال بررسی امکان افزودن پاسداران انقلاب اسلامی به لیست تروریستی هستند. ایالات متحده در سال 2019 سپاه را در فهرست تروریستی قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала