واشنگتن و سئول در مورد مشارکت آمریکا در رزمایش های مشترک هسته ای گفتگو می کنند

© AP Photo / Lee Jin-manدعوت پیونگ یانگ از سئول برای انجام مذاکرات نظامی
دعوت پیونگ یانگ از سئول برای انجام مذاکرات نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2023
اشتراک
سئول و واشنگتن در حال مذاکره برای انجام رزمایش های مشترک با حضور نیروهای هسته ای آمریکا و همچنین برنامه ریزی مشترک عملیات خود هستند.
به گزارش اسپوتنیک، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه با روزنامه Joseon Ilbo گفت:" اکنون برای اطمینان از بازدارندگی همه جانبه موثر، در حال مذاکره با آمریکا بر سر برنامه ریزی اجرای رزمایش مشترک در زمینه سلاح های هسته ای هستیم، و نظر آمریکا نیز در این مورد کاملا مثبت است".
پیش از این، سئول و واشنگتن خاطرنشان کردند که در صورت بروز درگیری، ایالات متحده آماده است تا به موقع "توانمندی های استراتژیک" خود ماندد هوانیروز، زیردریایی ها و گروههای ناوهای هواپیمابر را در شبه جزیره کره مستقر کند.
یول در مورد اینکه چرا سئول به سوی بحث رزمایش مشترک هسته ای با آمرکیا کشیده شد گفت: "در گذشته - قبل از اینکه کره شمالی تسلیحات هسته ای تولید کند - "چتر هسته ای" ایالات متحده آماده برای مقابله با شوروی و چین بود. با کمک "بازدارندگی گسترده" ایالات متحده به ما فهماند که آنها همه چیز را تحت کنترل دارند و جای نگرانی وجود ندارد. اما اکنون متقاعد کردن مردم به تنهایی با این موضوع بسیار دشوار است".
یون سوک یول افزود که واشنگتن درک می کند که محدودیت طولانی مدت، دیگر برای اطمینان دادن به مردم کره جنوبی کافی نیست.
مفهوم اشتراک هسته ای
رهبر کره جنوبی در عین حال خاطرنشان کرد که چنین همکاری هایی منجر به توافق در مورد استفاده مشترک از سلاح های هسته ای (اشتراک گذاری هسته ای) نخواهد شد. "ایالات متحده از عبارت "اشتراک هسته‌ای" خوشش نمی‌آید. اگر با آمریکا بر سر مفهومی که در آن دو کشور نه تنها عملیات هسته‌ای را برنامه‌ریزی کنند، بلکه تمرین‌ها، آموزش‌ها و عملیات‌های مبتنی بر آن را نیز انجام دهند، به توافق برسیم، آن وقت این موضوع بدتر از "به اشتراک گذاری سلاح های هسته ای" نخواهد بود".
مفهوم استفاده مشترک از سلاح های هسته ای توسط ناتو پذیرفته شد، این طرح به کشورهای غیر هسته ای اتحادیه اجازه می دهد تا در برنامه ریزی استفاده از سلاح های هسته ای شرکت کنند و مشارکت نیروهای مسلح کشورهای غیرهسته ای در تحویل و ارسال را فراهم می کند. علاوه بر این، ایالات متحده سلاح های هسته ای خود را در این کشورها ذخیره می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала