مقام ایرانی از مطرح نبودن تبادل نفت با آب افغانستان خبر داد

© Sputnik / Alexander Polyakovمقام ایرانی از مطرح نبودن تبادل نفت با آب افغانستان خبر داد
مقام ایرانی از مطرح نبودن تبادل نفت با آب افغانستان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2023
اشتراک
رئیس مرکز بین‌المللی و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیروی ایران: اگر در داخل کشور مدیریت مصرف صورت گیرد با منابع فعلی می‌توانیم نیاز را برطرف کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، محمدعلی فرحناکیان، رئیس مرکز بین‌المللی و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیروی ایران گفت: مسئولان دولت قبل و دولت فعلی افغانستان هیچ کدام معاهده موجود را نفی نکردند و اکنون نیز ایران تقاضایی برای آب بیشتر ندارد و تنها مذاکرات بر سر دریافت حق آبه تعیین شده است. در مورد سایر کشورها نیز ایران نیازمند مطالعات دقیق است اما اگر در داخل کشور مدیریت مصرف صورت گیرد با منابع فعلی می‌توانیم نیاز را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ بحث و مطالعه‌ای روی تبادل نفت با آب صورت نمی‌گیرد و این موضوع در اولویت‌های وزارت نیرو قرار ندارد.
فرحناکیان تصریح کرد: کشوری که میزان بارندگی سالانه آن یک سوم متوسط بین‌المللی است اکنون به جایی رسیده که ۱۰۰ درصد شهروندان شهری و ۸۰ درصد مشترکان روستایی آب شرب سالم در اختیار دارند که این موضوع نشان دهنده پیشرفت کشور در این حوزه است. شاخصی که ایران برای دستیابی به آب در نظر گرفته بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شاخص‌های بین‌المللی تبیین شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала