بیانیه وزارت امور خارجه ایران در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

© Photo / IRNAسپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که یاد و نام بلند سردار سلیمانی که وجود خويش را صرف خدمت خالصانه به ملت ایران، اسلام و صلح و امنیت منطقه ای و جهانی کرد، ارج می‌نهد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای نوشت:
"بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، قهرمان بين‌المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی، یاد و نام بلند این شهید گرانقدر که وجود خويش را صرف خدمت خالصانه به ملت ایران، اسلام و صلح و امنیت منطقه ای و جهانی کرد، ارج می‌نهد.

سردار شهید سلیمانی در چاچوب سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی، در بهترین تراز، ایفای نقش نمود و اقدامات موثری در مقابله با تروریسم بين‌المللی و گروه های تروریستی در منطقه انجام داد، از همین رو این شهید جاودان لقب پرافتخار جان فدا، قهرمان بين‌المللی مقابله با تروریسم و سردار صلح را به خود اختصاص داد.

دولت آمریکا با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است، مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ‌ترین‌ مقامات جمهوری اسلامی ایران آنهم در خاک کشور میزبان عراق و در حین ماموریتی رسمی نمود.

بی تردید اقدام جنايتكارانه‌ی آمريكا در به شهادت رساندن سردار سليمانی، مصداق "اقدام تروريستی" است كه به نحوی سازمان‌يافته‌ توسط این کشور طراحی و عملياتی شده است.
سردار قاسم سلیمانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
پخش کتاب بزرگداشت سردار سلیمانی در مرز‌ های لبنان با اسرائیل + فیلم


رژیم آمريكا، بر مبنای موازين حقوقی و بين‌المللی در قبال این جنایت "مسئوليت قطعی بين‌المللی" داشته و در همین چارچوب، كليه عاملان، آمران، مباشران و مسببان اين جنايت تروريستی دارای مسئوليت بوده و برهمین اساس وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی "مقابله با بی كيفرمانی جنایتکاران"، مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آنها در پیشگاه عدالت را دنبال کرده است.

در همین راستا، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، توسط وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاههای ذیربط، ابعاد حقوقی این پرونده را بررسی و پیگیری کرده و اقدامات متعددی را با هدف دنبال نمودن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بين‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین المللی دولت آمریکا انجام و تا نیل به نتیجه نهایی در این مسیر با جدیت تمام پیش خواهد رفت.

در پیگیری اقدام تروریستی آمریکا، فعاليت کمیته مشترک قضايی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نيز ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بين‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایرانی وارد نمی کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر یاد و خاطره همه شهدا، بویژه شهدای جهاد علیه تروریسم و افراطی گری و در رأس آنها سردار قاسم سليمانی، ابو مهدی المهندس و همراهان شهید آنان را گرامی می‌دارد و به ارواح بلند آنها ادای احترام می کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала