وزیر بهداشت ایران: کادر درمان در آماده باش هستند

CC BY 4.0 / IRNA / بهرام عین‌الهی
بهرام عین‌الهی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
اشتراک
وزیر بهداشت ایران با اشاره به ذخیره حدود 50 میلیون دز واکسن کرونا در کشور گفت، با توجه به شیوع سویه‌های جدید امیکرون، اکنون کادر درمان در حالت آماده باش هستند و مرزها به خوبی کنترل می‌شود.
به گزارشاسپوتنیک به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: "به مردم توصیه می کنیم در فضاهای بسته از جمله هواپیما، اتوبوس، متر و قطار حتما ماسک بزنند، سویه های جدید کرونا شناسایی شده و به سرعت در حال انتشار هستند."
وی اظهار داشت: "اکنون مرزها به خوبی کنترل شده و مسافران وارد شده به کشور رصد دقیق تری می شوند".
عین اللهی ادامه داد: "ایران یکی از موفقیت ترین کشورها در زمینه کنترل کرونا با همکاری مردم، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون بوده، سه ماه است که آمار جانباختگان کرونایی زیر 10 نفر بوده، اما در کشورهایی مثل ژاپن، آمریکا، آلمان و ایتالیا شرایط خوب نیست".
عین اللهی در ادامه افزود: "امروزه دنیا به سمت سلول درمانی و ژن درمانی برای درمان بیماری ها رفته که در این راستا داروهای جدید گیاهی رونمایی شده اند، در حال حاضر 25 درصد فعالیت های دانشگاهی کشور در حوزه سلامت هستند و 1.8 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی با این تولیدات ایجاد شده است".
عین اللهی با اشاره به اینکه میزان اجرای نسخه نویسی الکترونیک به بالای 90 درصد رسیده است، گفت: "به دنبال پرونده الکترونیک سلامت هستیم تا پزشکان به سابقه بیماری دسترسی داشته باشند. در نسخه الکترونیکی از سیستم هوشمند برای کنترل حتی تعداد اقلام دارویی استفاده خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала