سئول، "کیم جونگ اون" را به سقوط رژیمش تهدید کرد

© Depositphotos.com / Steve_Allenکره جنوبی پرچم کره شمالی
کره جنوبی پرچم کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
اشتراک
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، تلاش کره شمالی برای استفاده از تسلیحات هسته ای منجر به سقوط این رژیم خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که هرگونه تلاش کره شمالی برای استفاده از تسلیحات هسته ای منجر به "سقوط رژیم" کره شمالی خواهد شد.
پیش از این، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ششمین پلنوم از نشست هشتم حزب کارگری کره شمالی خواستار تقویت نیروهای هسته ای این کشور و افزایش تولید انبوه کلاهک های هسته ای شده بود. وی همچنین از نیاز به ایجاد سامانه جدیدی از موشک های بالستیک قاره پیما با قابلیت ضدحملات فوری و همچنین تکمیل سریع پروژه ماهواره شناسایی و پرتاب کننده آن خبر داد.
رهبر کره شمالی گفته بود، "در شرایطی که "عروسک های کره جنوبی" آشکارا دشمن کره شمالی شده اند، خواستار افزایش تعداد کلاهک های هسته ای در زرادخانه کره شمالی "به صورت تصاعدی" هستم بر اهمیت و ضرورت تولید انبوه سلاح های هسته ای تاکتیکی تاکید دارم".
وزارت دفاع کره جنوبی در اطلاعیه ای اعلام کرد:" ما به طور جدی هشدار می دهیم که اگر کره شمالی تلاش کند تا از سلاح هسته ای استفاده کند، منجر به سقوط رژیم "کیم جونگ اون" خواهد شد.
وزارت دفاع کره جنوبی، پیونگ یانگ را به "آماده بودن حتی برای شروع جنگ" متهم کرد و از کره شمالی خواست فورا توسعه هسته ای را متوقف و به مسیر خلع سلاح هسته ای بازگردد و آن را "تنها راه" برای بهبود شرایط زندگی مردم کره شمالی خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала